فاطمه آجرلو: در رابطه با برخی از مسائل مانند ازدواج موقت و ازدواج مجدد نباید صورت‌مسئله را پاک کرد

16 بهمن 1388

ایلنا: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با برخی از مسائل مربوط به حوزه زنان مانند ازدواج موقت و ازدواج مجدد نباید صورت‌مسئله را پاک کرد و لایحه حمایت از خانواده قرار است راه‌حل‌های مناسب با شرایط جامعه برای مسایل اجتماعی پیدا کند و قانون باید پاسخگو باشد.

فاطمه آجرلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در آخرین جلسه فراکسیون زنان، وضعیت زنان در بودجه سال 89 بررسی شد.

او تصریح کرد: بودجه مربوط به زنان نسبت به سال‌های گذشته رشد چندانی نداشته است و رضایت‌بخش نیست.
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین وضعیت به‌کارگیری زنان در سمت‌های مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت و این فراکسیون به این نتیجه رسید که وضعیت به‌کارگیری زنان در سمت‌های مدیریتی چندان مطلوب نیست، به‌طوری که در حوزه‌های مدیرکلی استان‌ها زنان حضور ندارند و هیچ ردیفی برای آنها در نظر گرفته نشده است. بنابراین فراکسیون زنان پیشنهادی تنظیم کرد تا این موضوع در کمیسیون فرهنگی لحاظ شود.

آجرلو همچنین از پیشنهادات جدیدی ازسوی فراکسیون زنان در رابطه با لایحه حمایت از خانواده خبر داد و گفت:در آخرین جلسه فراکسیون زنان پیشنهاداتی در رابطه با این لایحه ارائه شد، هر چند که بر روی لایحه حمایت از خانواده کار کارشناسی سنگینی صورت گرفته است و این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضایی چکش‌کاری شده است.

او ادامه داد: کارشناسان نظرات کارشناسی مفیدی در رابطه با لایحه حمایت از خانواده ارائه کرده‌اند و امیدوارم این لایحه بدون تغییر فاحشی در صحن علنی مجلس تصویب شود.

آجرلو ادامه داد: اهمیت لایحه حمایت از خانواده از آن جهت است که برای اولین بار نگاه حقوقی و تخصصی نسبت به حوزه زنان و خانواده صورت گرفته و آفت‌های آن شناسایی شده است.

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: در رابطه با برخی از مسائل مربوط به حوزه زنان مانند ازدواج موقت و ازدواج مجدد مردان نباید صورت مسئله را پاک کرد و لایحه حمایت از خانواده قرار است راه‌حل‌های مناسب با شرایط جامعه را برای این مسائل داشته باشد، چراکه قانون باید پاسخگو باشد.

آجرلو تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید آسیب‌های واقعی جامعه را در نظر بگیرند و بر اساس مشکلات و آسیب‌های موجود قانونی را وضع کنند که پاسخگوی نیاز جامعه، نه فقط در یک قالب زمانی خاص بلکه در همه زمان‌ها و مکان‌ها باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours