میترا حجار از شایعه ممنوع التصویری تا روی پرده سینما

23 بهمن 1388

سایت زن فردا (محمد تاجیک ): پس از آنکه خبر حضور گلشیفته فراهانی در یک فیلم هالیوودی در اخبار و رسانه ها شنیده شد و به دنبال آن ورود فیلم پیکره دروغ ها و دیدن گلشیفته در این فیلم به عنوان یکی از بازیگران آن، تمامی شایعات درباره او را برای حضورش در هالیوود تایید کرد، دیگر مردم به شنیدن شایعات از این دست و باورکردن آن عادت کردند و بدون هیچ شکی هرچه شایعه درباره هنرپیشه ها شنیده می شود را درست می دانند.

بعد از گلشیفته فراهانی،میترا حجار در این دسته از شایعات قرار گرفت که هرچند هنوز فیلمی هالیوودی از او دیده نشده اما شایعه کار خودش را کرد.

سال گذشته در بسیاری از خبرها آمد که میترا حجار با بازی در فیلمی هالیوودی ساخته گابریل اسکات با عنوان Blu Stellina به سینمای آمریکا پیوسته است.در این خبرها همچنین گفته می شد میترا حجار در این فیلم به عنوان یکی از شخصیت های مکمل،نقش میترای ایرانی را بازی می کند.جالب اینجاست که برخی سایت ها و مطبوعات آن زمان از این موضوع ابراز نگرانی می کردند که با گسترش موج خروج بازیگران سینمای ایران از کشور، مسئولان فرهنگی باید تدبیری درخصوص این مسئله فرهنگی بیاندیشند.البته ناگفته نماند که نام حجار در اسامی بازیگران فیلم Blue Stellina در سایت معتبر و مشهور imbd در صفحه مربوط به این فیلم وجود داشت اما هیچکس از خود او خبر موثقی نداشت.

چند روز بعد از همه این جنجال ها وی بازی در این فیلم را تکذیب کرد. راه فیروزه سایت نزدیک به معاونت سینمایی به نقل از نزدیکان این بازیگر خبر داد، حجار حضور در این فیلم آمریکایی را تکذیب کرده و گفته است: قصد بازگشت به ایران و ادامه بازیگری در سینما را دارم و هیچ برنامه ای برای بازی در فیلم های امریکایی ندارم.اما این تکذیبیه هیچ تاثیری در تصمیم گیری مسئولان وزارت ارشاد که همه از قبل پیش بینی می کردند، نداشت.

یکسال بعد یعنی آبان ماه گذشته (۱۳۸۸) روزنامه های معتبری مثل تهران امروز نوشتند که میترا حجار ممنوع التصویر شد. واین در حالی است که حضور حجار در هالیوود همچنان در حد یک شنیده و به هیچ وجه از نظر قانونی ثابت نشده است.این موضوع را یک منبع آگاه در معاونت سینمایی به روزنامه تهران امروز اعلام کرده و گفته بود: حراست وزارت ارشاد ممنوع التصویری میترا حجاررا اعلام کرده است.البته ممنوع التصویری این هنرمندان به صورت شفاهی اعلام می شود و تهیه کننده نیز باید شفاها از این موضوع مطلع می شد که نباید با این بازیگر قرارداد ببندد.

تا قبل از شروع جشنواره فیلم فجر امسال اعلام شد آناهیتا به دلیل ممنوع التصویر و ممنوع الفعالیت شدن میترا حجار در جشنواره حضور نخواهد داشت.در حالی که حمیدنژاد خود از نرسیدن فیلم به دلیل مشکلات مالی خبر داده بود. اما حمیدنژاد فیلمنامه آناهیتا را بر مبنای بخش هایی از تحقیقات علمی ایموتو دانشمند نامدار ژاپنی نوشت و جلوی دوربین برد.

حالا با تمام این جریانات، احتمال پرفروش شدن فیلم آناهیتا را شاید تا حدی بتوان پیش بینی کرد که دلایلش علاوه بر تجربه های موفق قبلی کارگردانش و بازیگران پرمخاطبش، مسلما حضور میترا حجار به عنوان بازیگری پرحاشیه در سال های قبل نیز می تواند باشد. گزینه ای که در جایی مثل ایران می تواند یک فیلم رامورد توجه بسیاری قرار دهد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours