تصویر کتاب فارسی اول راهنمایی نماد شیطان پرستی نیست

24 بهمن 1388

خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی کارشناسان در مورد تصویر کتاب فارسی اول راهنمایی که شائبه شیطان پرستی را ایجاد کرده بود به پایان رسید و نتیجه نهایی این است که تصویر عنوان شده نماد شیطان پرستی نیست.

حجت الاسلام بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با این مطلب افزود: طراح این تصویر یکی از طراحان موفق در حوزه دفاع مقدس بوده که در جشنواره های مختلف نیز دارای رتبه است و طبق اذعان خودش در طراحی این تصویر چنین شاخصهایی را در نظر نداشته است.

صفحه 67 کتاب فارسی اول راهنمایی شامل تصویری است که شائبه استفاده از چشم لوسیفر به عنوان نماد شیطان پرستی یا نماد نظم نوین جهانی که در دلار آمریکا مصور شده را ایجاد کرده است که حجت الاسلام محمدیان در واکنش به این موضوع از بررسی این احتمال و ابهام در کارگروهی خبر داده و گفته بود:” اگر توضیحات طراحان و ناشران این تصویر کافی بود حمل به صحت می کنیم و اگر کافی نبود و یا کژتابی داشت تصویر مذکور را برای سال آینده حذف می کنیم و اگر متوجه شویم که شیطنت بوده برخورد خواهیم کرد.”

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تصویرسازی این صفحه توسط یک نفر صورت نگرفته و در شورای هنر و تالیف نیز به مشورت گذاشته شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره اصلاح این تصویر برای سال تحصیلی آینده گفت: در کل پس از چاپ اول کتابهای درسی، از معلمان نظر خواهی می شود که اگر از آنها بازخورد خاصی نداشتیم تصویر باقی می ماند و اگر نیاز باشد آن را بهسازی می کنیم.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: به طور کلی می توان گفت که این مسئله تابع نظراتی است که شورای هنر از معلمان و مخاطبان دریافت می کند ضمن اینکه تصویر باید انطباق کامل با مفهوم را داشته باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours