مریم قنبری در سلول های چند نفره 209 به سر می برد/ دیدار جمعی از فعالان مدنی با خانواده وی

27 بهمن 1388

تا آزادی زندانیان سبز – جمعی از وکلا ، فعالان حقوق بشر و زنان با خانواده مریم قنبری، وکیل دربند عصرروز یکشنبه 25 بهمن ماه دیدار کردند.

مریم قنبری، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق زنان است که نیمه شب 19 بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد. پنج نیروی امنیتی پس از تفتیش منزل این فعال حقوق زنان ، او را به زندان اوین منتقل کردند و در حال حاضر در سلول های چند نفره بند 209 زندان اوین به سر می برد.

مادر مریم 27 ساله که از وضعیت دخترش بسیار دل نگران است از تماس تلفنی او خبر داد:” امروز مریم با ما از زندان اوین تماس گرفت. حالش به ظاهر خوب بود و می گفت رفتار بازجوها با او انسانی و خوب بوده است.”

مریم که در این روز با پدرش نیز تماس تلفنی داشته است به پدر می گوید بارها مورد بازجویی قرار گرفته است ولی همچنان دلیل دستگیری اش را نمی داند.

مادر همچنین از مراجعه یکی از وکلای دخترش به دادگاه انقلاب و نیز دادسرای اوین صبح امروز خبر داد :” در دادگاه انقلاب و دادسرای اوین کسی پاسخگو نبود . در دادگاه انقلاب گفته شد هنوز برای مریم پرونده ای ثبت نشده و وکیلش را نیز از ورود به داخل ساختمان دادگاه انقلاب منع کردند و در دادسرای اوین نیز به بهانه این که قاضی و بازپرس نیامده اند؛ مسئولی پاسخگو نشد.”

دستگیری مریم قنبری به عنوان وکیل دادگستری موجب نگرانی بسیاری از وکلا شده است. وکلای حاضر در منزل مریم قنبری ضمن دلداری خانواده اش از تداوم موج بازداشت وکلا نگران بودند.

چندی پیش نیز “ولوم” سازمان فعال در حوزه قوانین کشورهای مسلمان با ابراز نگرانی از دستگیری خودسرانه فعالان جنبش زنان خواستار آزادی فوری مریم قنبری و تشکیل محکمه ای منصفانه و مصون از شکنجه یا رفتار تحقیرآمیز شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours