وضعیت نامناسب بدرالسادات مفیدی، وخامت حال مهدیه گلرو در زندان اوین و فشار بر بهاره هدایت

1 اسفند 1388

وضعیت نامناسب بدرالسادات مفیدی در زندان اوین

کانون زنان ایرانی – خانواده بدر السادات مفیدی از وضعیت نامناسب این روزنامه نگار دربند خبر می دهند. دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران بعد از عاشورا به همراه همسرش ، مسعود آقایی در منزل شان دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شدند .

مفیدی هم اکنون در بند متادون زندان اوین نگهداری می شود . بندی که به گفته خانواده او از شرایط نامناسب بهداشتی و رفاهی برخوردار است .

خانواده این روزنامه نگار می گویند : «که این بند از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی محروم است و همچنین داروهای این روزنامه نگار که مبتلا به بیماری خونی است به او داده نشده است .»

خانواده این روزنامه نگار به شدت نگران وضعیت جسمی او هستند و از مسوولان زندان تقاضا دارند که داروهای او را در اختیارش قرار دهند .همچنین آنها تقاضای آزادی هر چه زودتر مفیدی را دارند .

مسعود آقایی همسر این روزنامه نگارکه از متخصصان زبده ساختمانی و از مدیران ستاد بازسازی خرمشهر در دوران نخست وزیری موسوی بوده است نیز زندانی است .اما تاکنون خانواده اش موفق به دیدار با وی نشده اند .

وخامت حال مهدیه گلرو در زندان اوین

رهانا -خانواده مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل بازداشتی، امروز بعد از ملاقات با وی، از بیماری و ضعف جسمانی شدید او خبر دادند. به گفته خانواده این فعال دانشجویی، وی که از ماه گذشته به عفونت شدید روده مبتلا شده بود، به آنفولانزا دچار شده و بیش از ۱۲ کیلو کاهش وزن داشته است.

به گزارش خبرنگار رهانا، گلرو اعلام کرده است که مسئول بهداری برای دیدن او به اتاق‌شان آمده است و با بیان این که حال وی اورژانسی نیست، از بردن او به بهداری خودداری کرده است.

گلرو در حال حاضر در اتاقی کوچک به همراه ۲۷ نفر دیگر نگهداری می‌شود که شرایط تغذیه و گرمایش آنان بسیار نامناسب است.

مهدیه گلرو به همراه همسرش وحید لعلی‌پور، از تاریخ دوازدهم آذر ماه در بازداشت به سرمی‌برد.

فشار بر بهاره هدایت برای اعتراف تلویزیونی

ی روزهای گذشته در یک مورد دادستان تهران، شخصا در بازجویی بهاره هدایت حضور داشته و ۱۶ مورد اتهامی را به او تفهیم شده است.

برخی از موارد اتهامی بهاره هدایت که جعفری دولت‌آبادی آن‌ها را «خیلی سنگین» به او اعلام کرده، عبارتند از: «تبلیغ و سیاه نمایی علیه نظام، شرکت فعال در تجمعات بعد از انتخابات، مصاحبه و خبر رسانی با خبرگزاریهای بیگانه، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، تبانی و تجمع و اقدام علیه امنیت ملی.»

گفتنی است فشار های وارده بر بهاره هدایت و دیگر اعضای دربند دفتر تحکیم وحدت جهت اعلام انحلا دفتر تحکیم وحدت از داخل زندان است.

به گزارش رهانا هدایت تمامی اتهامات را رد کرده و در مقابل فشارها برای اخذ اعتراف و مصاحبه از خود مقاوت نشان داده است. رد اعتراف و انجام مصاحبه از سوی این فعال دانشجویی و حقوق زنان با تهدید بازجویان روبه‌رو شده است.

این در حالی است که بازجویی از بهاره هدایت تمام نشده و وی هم‌چنان در بازجویی‌ها تحت فشار قرار دارد.
صبح امروز بهاره هدایت توانست خانواده‌ی خود را در زندان اوین برای دقایقی از طریق کابین ملاقات کند. وی هم‌چنان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
بهاره هدایت در تاریخ ۱۰ دی ماه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
همچنین گفتنی است مرتضی سمیاری دیگر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours