تماس تلفنی نعیمه دوستدار با خانواده اش از زندان اوین / بی خبری از ژینوس سبحانی

3 اسفند 1388

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی – نعیمه دوستدارشاعر، نویسنده و روزنامه نگار که روز 17 بهمن بازداشت شده بود، برای بار سوم با خانواده اش تماس گرفت.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» دوستدار در سومین تماس تلفنی با خانواده اش اظهار داشت که در زندان اوین نگه داری می شود. این در حالیست که این روزنامه نگار دربند طی دو تماس تلفنی قبلی اش در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن، از محل نگه داری خود خبری نداده بود.

به گفته خانواده دوستدار هنوز اتهام نعیمه مشخص نیست.

لازم به ذکر است که نعمیه دوستدار نویسنده کتاب های ایوان خدا( حکایت هایی از زندگی امام رضا(ع))، در انتهای کوچه پرنده(مجموعه شعر)، خیلی دلم می خواست( مجموعه داستان)است. دوستدار فعالیت فرهنگی خود را با سروش نوجوان شروع کرد. او پیش از این به عنوان سردبیر و نویسنده با رادیو فرهنگ، ماهنامه باران، سرویس فرهنگی و ادبی گروه مجلات همشهری، سرویس فرهنگی روزنامه جام جم و روزنامه تهران امروز همکاری داشته است. در ماه های اخیر نعیمه دوستدار با سرویس اجتماعی روزنامه جام جم و بخش ویراستاری این روزنامه همکاری می کرده و وی سابقه هیچ گونه فعالیت سیاسی یا عضویت در حزب های سیاسی را ندارد.

همچنین بنا به گزارش هرانا، ژینوس سبحان که در 25 دی ماه به همراه همسرش در منزل بازداشت شده اند، با گذشت بیش از یک ماه تا کنون با خانواده اش تماسی نداشته است.

عدم دسترسی به وکیل، عدم شفاف سازی پرونده و بی خبری از وضعیت نامبرده و برخورد های امنیتی صورت گرفته با این فعال حقوق بشر موجب نگرانی خانواده ایشان و همسر در بازداشتش شده است.

لازم به ذکر است خانم ژینوس سبحانی از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر و منشی سابق کانون مدافعان حقوق بشر نیز می باشد که در پی پلمپ دفتر این کانون مدتی در ازداشت بوده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours