فاطمه بداغی: وضعیت زنان خیابانی نیازمند تعامل بیشتری است

5 اسفند 1388

فارس: معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: بررسی و رسیدگی به وضعیت زنان خیابانی نیازمند تعامل تمام نهادهایی است که در حوزه زنان فعالیت می‌کنند.

فاطمه بداغی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» درباره رسیدگی به وضعیت زنان خیابانی همچنین قاچاق زنان گفت:‌ هنگامی که در شورای فرهنگی اجتماعی زنان فعالیت داشتم،‌ پیش‌نویس سیاست‌های مبارزه با خشونت علیه زنان را به شورا ارائه کردم که این پیش‌نویس در مراحل کارشناسی است و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان در این زمینه اقداماتی را انجام داد.

بداغی به تعامل سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط در این خصوص اشاره کرد و افزود:‌ با جلسه مشترکی که با مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم رسیدگی به این‌دسته از موارد نیز مطرح شد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری اضافه کرد: البته مراکزی که در حوزه زنان و خانواده فعالیت می‌کنند باید در زمینه حمایت کیفری از حقوق زنان و کودکان اقدامات بیشتری را انجام دهند.

وی درباره کمک به محکومان محروم و دارای مشکل مالی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: وزارت دادگستری نسبت به این موضوع رسیدگی کامل دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه بررسی وضعیت دیات در ستاد دیه قوه قضائیه و دادگستری صورت می‌گیرد، اظهار داشت:‌ به دلیل داشتن بار قضایی، ‌رسیدگی به این دسته از موارد حقوقی جایگاهی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری ندارد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours