سمیه رشیدی و سمیه عالمی پسند آزاد شدند

6 اسفند 1388

سمیه رشیدی آزاد شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر – سمیه رشیدی، فعال حقوق زنان، امروز ۶ اسفندماه از زندان اوین آزاد شد.

این درحالی است که این فعال حقوق زنان بیش از دوماه را در بازداشت و در زندان اوین به سر برده بود. در طول این مدت وکلای پرونده، افروز مغزی و زهره ارزنی از دسترسی به پرونده‌ی وی محروم بودند و مراجعه آنان به دادگاه انقلاب بی‌نتیجه مانده بود.

سمیه رشیدی شنبه ۲۹ آذر ماه سال جاری و پس از احضاریه‌ای که طی تفتیش منزل به او ابلاغ شده بود به دادگاه انقلاب مراجعه کرد و بعد از حضور در دادگاه انقلاب بازداشت و روانه زندان اوین شد. وی از فعالان کمپین یک میلیون امضاست. رشیدی همچنین در سال تحصیلی جاری به دلیل ستاره‌دارشدن از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان محروم شد.

سمیه عالمی‌پسند آزاد شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر – سمیه عالمی‌پسند، فعال دانشجویی – سیاسی و همسر پیمان چالاکی، روز 5 اسفندماه با قرار کفالت آزاد شد.

این در حالی است که همسر وی، پیمان چالاکی همچنان در زندان اوین و در بند 350 به سر می‌برد. پس از بازداشت این زوج فعال سیاسی، دختر خردسال آنان مانا، با مشکلات روحی جدی روبرو شده بود.

روز۲۷ دی ماه، پیمان چالاکی فعال سیاسی-کارگری و دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه به همراه همسرش سمیه عالمی پسند از اعضای سابق جبهه مشارکت، منطقه تهران و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد تهران سما و دختر خردسالشان در منزلشان واقع در شهرستان ساوه توسط عوامل وزارت اطلاعات بازداشت و به تهران منتقل شده بودند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours