اولین تماس تلفنی جمیله دارالشفایی بعد از ۲۰ روز بازداشت / انتقال نوشین جعفری به بند عمومی زندان اوین

6 اسفند 1388

نوروز: جمیله دارالشفایی، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون، بعد از گذشت ۲۰ روز از بازداشتش برای اولین بار با خانواده خود تماس گرفت.

به گزارش نوروز، از اتهامات جمیله دارالشفایی اطلاعی در دست نیست. وی در این تماس تلفنی فقط از سلامتی خود خبر داده است.
این فعال عرصه هنری، یکی از ۷ عضو خانواده دارالشفایی است که به همراه پدر، مادر، خواهر و ۳ عضو دیگر خانواده اش بازداشت شده بود.
بنفشه، ابوالحسن و یاشار دارالشفایی ۳ عضو دیگر این خانواده هستند که هنوز در بازداشت به سر می برند.
ابوالحسن و یاشار دارالشفایی، از زمان بازداشت تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته اند. یاشار دارالشفایی، فعال دانشجویی، پیش از این و در روز ۱۳ آبان نیز در خیابان کریمخان بازداشت و پس از دو هفته حبس از زندان اوین آزاد شده بود.
ابوالحسن دارالشفایی نیز قبلا در راهپیمایی روز جهانی کارگر بازداشت و پس از تحمل بیش از ۴۲ روز حبس که ۳۴ روز آن در سلول انفرادی سپری شده بود، آزاد شد

تماس تلفنی نوشین جعفری/ نگهداری وی در بند عمومی زندان اوین

کمیته گزارشگران حقوق بشر – روز شنبه، اول اسفندماه نوشین جعفری فعال مدنی و روزنامه‌نگار طی تماس تلفنی با خانواده‌اش از نگهداری خود در بند عمومی زندان اوین خبر داد. وی در این تماس ابراز داشت هنوز هیچ‌گونه بازجویی از وی صورت نپذیرفته و او از اتهام و دلیل بازداشتش بی‌خبر است.

نوشین جعفری، خبرنگار سرویس ادب و هنر روزنامه اعتماد نیمه‌شب 14 بهمن‌ماه در منزلش بازداشت شد. ماموران امنیتی با حضور درمنزل وی پس از تفتیش وسایل و ضبط رایانه شخصی او را بازداشت کردند.

بازداشت این روز‌نامه‌نگار در حالی صورت پذیرفت که او در سرویس ادب و هنر روزنامه اعتماد مشغول به کار بود و هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشت.

در ماه‌های اخیر موج بازداشت فعالان سیاسی و مدنی به روزنامه‌نگاران حوزه فرهنگ و هنر و منتقدین ادبی رسید. حسن ظهوری خبرنگار خبرگزاری میراث فرهنگی و خلیل درمنکی نویسنده و منتقد ادبی از جمله این بازداشت‌شدگان هستند. ظهوری شامگاه اول اسفندماه آزاد شد اما درمنکی همچنان در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours