اعزام‌ تیم‌فوتبال ‌بانوان‌ ملوان‌ به‌جای‌ تیم‌ملی

10 اسفند 1388

حضور تیم فوتبال بانوان ملوان به جای تیم ملی ایران در رقابت های فوتبال غرب آسیا و کسب نتایج غیر قابل قبول این تیم در این دوره از مسابقات، بازتاب های مختلفی در جامعه فوتبال داشت .

تیم فوتبال بانوان ملوان که یک تیم باشگاهی است چندی پیش با تصمیم مسوولان فدراسیون فوتبال‌ به جای تیم ملی کشورمان به مسابقات غرب آسیا اعزام شد.

اعزام این تیم باشگاهی به رقابت هایی که ویژه تیم های ملی است، نشان دهنده توانایی و نکته سنجی مسوولان فدراسیون فوتبال در تصمیم گیری حساس برای ارتقای ورزش کشور است

هر چند که مسوولان فدراسیون فوتبال باید پاسخ دهند که کسب نتایج غیر قابل قبول و شکست این تیم باشگاهی با لباس و تحت عنوان تیم ملی ایران چرا باید در کارنامه تیم ملی بانوان ایران به عنوان یک نقطه تاریک و منفی ثبت شود، در حالی که این نتایج در رده بندی آسیایی و جهانی تیم ملی بانوان تاثیرگذار خواهد بود.

مسوولان برگزاری مسابقات فوتبال بانوان غرب آسیا پیش از اعزام تیم ملوان به این رقابتها، در خصوص این مساله موضع گیری کردند و خواهان عدم حضور این تیم در امارات شدند.

این در حالی است که مسوولان فدراسیون فوتبال در اقدامی بحث برانگیز با تعویض لباس تیم ملوان و تقدیم لباس تیم ملی به شاگردان “مریم ایراندوست” سرمربی تیم ملوان، اعلام کردند که این تیم، تیم باشگاهی نیست و اعضای آن نیز بازیکنان جدیدی هستند که به تیم ملی ایران اضافه شده اند.

فریده شجاعی نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال خبر حضور تیم ملوان در رقابت ها فوتبال غرب آسیا را اولین بار در تاریخ 22 دی ماه گذشته مطرح کرد،‌ اما یک روز پس از این اعلام این خبر، نادره درودیان دبیر این کمیته گفت که طی مکاتبات فدراسیون فوتبال آسیا و مسوولان برگزاری رقابت های غرب آسیا، تنها تیم های ملی بانوان کشورهای غرب آسیا حق شرکت در این مسابقات را دارند و تیم های باشگاهی نمی توانند در این مسابقات حضور یابند.

در ادامه ، مسوولان فدراسیون فوتبال در یک اقدام جالب و بی نظیر تصمیم گرفتند با تعویض لباس های بازیکنان ملوان و بهره گیری از لباس تیم ملی ایران شرایط را به گونه ای رقم بزنند که خودشان تمایل دارند.

“فریده شجاعی” نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در نهایت در تاریخ 27 دی ماه اعلام کرد که مشکل حضور تیم فوتبال بانوان ملوان در رقابت های غرب آسیا حل شده و قرار است این تیم با نام ایران در این مسابقات شرکت کند.

سپیده زرین راد بانوی ملی پوش فوتبال کشورمان با ابراز ناخرسندی از این اقدام فدراسیون فوتبال گفت: تمام ملی پوشان از حضور تیم ملوان در این مسابقات ناراحت و دلگیر هستند.

ما در ایران بودیم و آن ها در امارات به نام تیم ملی بازی می کردند و باخت آن ها را به نام ما و تیم ملی ثبت می کردند.

وی باخت سنگین این تیم مقابل تیم اردن و شکست ناباورانه برابر تیم بحرین مساله ای نیست که بخواهیم از آن به سادگی بگذریم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours