تماس تلفنی هنگامه شهیدی با خانواده خود / بلاتکلیفی بهاره هدایت / ملاقات کاوه کرمانشاهی با مادرش / آزادی مهرانه آتشی

11 اسفند 1388

رهانا – به گفته خانواده وی، وضعیت روحی این روزنامه نگار در این تماس تلفنی بسیار بد بوده است. هنگامه شهیدی با یک زندانی دیگر در سلول دونفره بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است. در حالی که مسئولان قضایی اعلام کرده اند که شهیدی برای اجرای حکم خود به زندان منتقل شده است؛ براین اساس این روزنامه نگار باید دوران حبس خود را در بند عمومی سپری کند و نه در بند امنیتی ۲۰۹٫

مسئولان قضایی در حالی از انتقال هنگامه شهیدی به زندان اوین برای اجرای حکم وی سخن میگویند که این روزنامه نگار یکروز پس از تایید حکم خود در دادگاه تجدیدنظر، از سوی ماموران وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شد.

خانواده و وکیل وی پس از بازداشت این روزنامه نگار مطلع شدند که دادگاه تجدیدنظر روز قبل از احضار و بازداشت شهیدی، حکم ۶ سال حبس تعزیری برای وی را تایید کرده است.

هنگامه شهیدی از فعالان ستاد مهدی کروبی در زمان انتخابات بود که در حوادث پس از انتخابات بازداشت و بیش از ۳ماه در سلول انفرادی زندان اوین محبوس بود. او پس از ۴ ماه بازداشت در حالی که در روز هشتم اعتصاب غذا به سر می برد، با قید وثیقه ۹۰ میلیونی از زندان آزاد شد.

همسر بهاره هدایت: به وضعیت بلاتکلیف همسرم خاتمه دهید

کلمه:امین احمدیان خواهان روشن شدن وضعیت همسرش ،بهاره هدایت و پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف این فعال دانشجویی شد.

بهاره هدایت ، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است که در تاریخ ۱۰ دی ماه بازداشت شد و به اتفاق دیگر اعضای دربند دفتر تحکیم وحدت به شدت زیر فشار قرار دارد تا انحلال این تشکل دانشجویی را اعلام کند.

همسر این فعال دانشجویی که روز پنج شنبه به صورت کابینی با او ملاقات داشته به خبرنگار کلمه گفت که به دلیل همزمانی با سالگرد نامزدی مان ، درخواست ملاقات حضوری کرده بودم اما متاسفانه اجازه ندادند و در حالیکه بقیه ملاقات حضوری داشتند ملاقات ما کابینی بود.

به گفته وی قرار بازداشت دوماهه این فعال دانشجویی ، روز گذشته به پایان رسیده است.

احمدیان ، وضعیت روحی بهاره هدایت رو خوب توصیف کرد و گفت که این فعال دانشجویی تاکنون هیچ یک از اتهامات منتسب به او را نپذیرفته است.

براساس این گزارش دادستان تهران ، هفته گذشته با حضور در نزدان اوین از بهاره هدایت خواسته بود که در اعترافات تلویزیونی حضور یابد اما این فعال دانشجویی این درخواست را رد کرده بود.

جعفری دولت آبادی همچنین با سنگین توصیف کردن اتهامات بهاره هدایت به او گفته بود که ۱۶ مورد اتهام سنگین علیه او وجود دارد و بهتر است او تن به همکاری با بازجویان بدهد در غیر این صورت، حکم او ۱۵ سال حبس خواهد بود اما بهاره هدایت حاضر به پذیرش خواسته های دادستان و بازجویان نشده است.

دادستان تهران در حالی از ۱۵ سال حبس برای بهاره هدایت سخن گفته که دادگاه این فعال دانشجویی هنوز تشکیل نشده است.

اولین ملاقات مادر کاوه کرمانشاهی با فرزندش

کمیته گزارشگران حقوق بشر- مادر کاوه کرمانشاهی، فعال حقوق بشر امروز، ۱۱ اسفندماه موفق شد برای اولین‌بار با فرزندش دیدار کند.

به گفته‌ی فرنگیس داوودی، مادر این فعال فعال مدنی ملاقات با فرزندش در حالی صورت گرفت که وی به دفعات به بازداشت‌گاه اطلاعات کرمانشاه مراجعه کرده و سرانجام امروز موفق به ملاقات با فرزند خود شده است.

وضعیت جسمی و روحی کاوه کرمانشاهی، مساعد گزارش شده و او اشاره کرده است حق مطالعه کتاب نیز دارد.

این فعال حقوق بشر، در این دیدار در مورد اتهامات و بازجویی‌های خود حرفی نزده است.

کاوه قاسمی کرمانشاهی روز ۱۴ بهمن‌ماه طی یورش ۷ نیروی امنیتی در منزلش در کرمانشاه بازداشت شد.

وی روزنامه نگار، فعال حقوق بشر و سخنگوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر کردستان است. او همچنین از اعضای کمپین یک میلیون امضا در کرمانشاه، عضو انجمن منحل شده ژیار و نیز از اعضای سازمان ادوار تحکیم وحدت است.

آزادی مهرانه آتشی

مردمک: مهرانه آتشی، در شامگاه دوشنبه دهم ماه اسفند آزاد شد.

مهرانه آتشی ۲۲ دی‌ماه همراه همسرش در منزل بازداشت شده بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours