بان کی‌مون در پیامی به مناسبت روز جهانی زنان: ایجاد برابری برای زنان باید بالاترین هدف کشورها باشد

11 اسفند 1388

ایلنا: دبیر کل سازمان ملل متحد طی پیامی روز جهانی زنان مصادف با سوم مارس(12اسفند) را تبریک گفت و اعلام کرد: امسال باید جهانی مناسب برای زندگی زنان و دختران مهیا کنیم تا بتوانند با سلامت روحی و جسمی در کنار مردان زندگی کنند و در پیشرفت‌ جهان سهیم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، «بان کی مون» ـ دبیر کل سازمان ملل متحد ـ در پیامی به مناسبت روز جهانی «زنان» یادآور شد: تساوی جنسیتی و به قدرت رسیدن زنان در اصل پایه و اساس ماموریتی جهانی است که برای تحقق این منظور سازمان ملل متحد در آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: دستیابی زنان به حقوق و شان و منزلت اجتماعی تنها از طریق همکاری‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد، اما ایجاد تساوی و برابری برای زنان و دختران باید از هر هدف دیگری الزامی‌تر باشد، چرا که اگر این روند صورت گیرد، اقتصاد و اجتماع یک کشور هم مترقی می‌شود.
«بان کی مون» خاطرنشان کرد: تا زمانی که زنان و دختران از فقر و بی‌عدالتی رها نشوند، اهداف دیگری همچون صلح، امنیت و توسعه پایدار نیز در خطر است.

شعار امسال روز جهانی زنان که در سوم مارس(12اسفند) برگزار می‌شود، «حقوق برابر، بخت و اقبال مساوی، توسعه و پیشرفت برای همه» است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours