مردان باهوش کمتر به همسرشان خیانت می‌کنند

11 اسفند 1388

خبرآنلاین: تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردان باهوش بر اساس فرضیه تکامل با احتمال کم‌تری به همسر خود خیانت می‌کنند.

محققان یک دانشگاه بریتانیایی متوجه شدند مردان دارای ضریب هوشی بالاتر نسبت به مردان دارای هوش کم‌ترارزش بیش‌تری برای تک همسری و انحصار رابطه جنسی با یک نفر دارند.

اما به نظر می‌رسد بین هوش و تمایل به تک همسری در بین زنان رابطه چندانی وجود ندارد.زیرا دانشمندان نتوانستند به شواهدی دست پیدا کنند که نشان دهد زنان باهوش‌تر بیش‌تر از دیگر زنان تمایل به وفاداری به همسرشان داشته باشند.
این الگوها توسط دکتر ساتوشی کانازاوا از دانشگاه اقتصادی و علوم سیاسی لندن در فصل نامه روانشناسی اجتماعی منتشر شده در ماه مارس ارائه شده است.

در قسمتی از این تحقیق او دو مطالعه گسترده در آمریکا را که وضعیت و برخورد اجتماعی و در عین ضریب هوشی هزاران نوجوان و بزرگ سال را بررسی کرده بود تجزیه و تحلیل کرد.

او بعد از این تحقیقات به این نتیجه رسید که به عنوان یک تحلیل تجربی مردان باهوش‌تر بیش از مردان دارای ضریب هوشی کم‌تر برای تک همسری و انحصار روابط جنسی به یک نفر ارزش قائل هستند.
دکتر کانازاوا معتقد است ارتباط بین هوش مردان و تک همسری آن‌ها از دوران تکاملی انسان سرچشمه می‌گیرد.

در حقیقت انحصار روابط جنسی یک ابداع در دوره تکامل انسان‌های اولیه بوده که چندان در امور جنسی و تعداد همسران خود بر اساس قاعده خاصی عمل نمی‌کردند.

به نظر می‌رسد فقط مردان باهوش می‌توانند این خصوصیت را از اجداد خود گرفته و در رفتارهای امروزی خود به کار بگیرند. از دیگر رفتارهایی که در بین مردان باهوش طرفداران زیادی دارد می‌توان به آزادی‌خواهی اشاره کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours