25درصد مدرسه‌های خیرساز کشور توسط بانوان احداث شده است

16 اسفند 1388

رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور گفت: 25 درصد مدرسه‌های خیر ساز کشور با همکاری و مشارکت بانوان احداث شده است .

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران ، خدیجه نیزاری در همایش یک روزه خیران بانوان خیر مدرسه‌ساز مازندران اظهار داشت: در کشور 3 هزار و 200 بانوی خیر در حوزه مدرسه‌سازی فعالیت دارند .

وی گفت: این بانوان خیر مدرسه‌ساز از یک تا 30 مدرسه را احداث کردند .

رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه این بانوان علاوه بر احداث مدرسه‌ها در ساخت زمین ورزشی، مکان‌های تفریحی برای دانش‌آموزان و در بعضی از موارد ساخت آپارتمان نیز مشارکت دارند، تصریح کرد: تعداد خیران مدرسه‌ساز کشور حدود 12 هزار نفر است .

رئیس ستاد بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: خانه با حضور زنان و مدیریت آنها اداره می‌شود که می‌توان اعلام کرد به اندازه تعداد مردان خیر مدرسه‌ساز زنان پیشقدم‌تر از آنان هستند .

وی کمک‌های خیران به بخش مدرسه‌سازی را تاکنون 700 میلیارد تومان عنوان کرد که از این میزان 25 درصد مربوط به بانوان خیر مدرسه‌ساز است .

نیزاری گفت: ارزش کار خیران در ساخت مکان‌های آموزشی همانند علم‌‌اندوزی است چون خیران به تعداد افرادی که در این مدرسه‌ها درس می‌خوانند و کلام حق را بیان می‌کنند، مشارکت دارند .

وی سابقه حضورش در این ستاد را مربوط به 11 سال قبل اعلام کرد و بیان داشت: مشارکت در این کار به صورت خودجوش توسط عده‌ای از بانوان خیر شکل گرفت که بعدها به صورت سازمان یافته تحقق یافته است .

نیزاری تصریح کرد: این گروه خودجوش در ساخت 40 مدرسه مشارکت داشته است .

وی در پایان در پاسخ به سئوال خبرنگاران که شما تاکنون در ساخت مدرسه‌ای مشارکت کرده‌اید یا خیر گفت: در ساخت چهار مدرسه مشارکت داشته‌ایم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours