خبرگزاری دولتی زنان مدعی شد که در گردهمایی سبز جمعی از فعالان جنبش زنان به مناسبت 8 مارس “فمینیست ها خواستار کودتای زهرا رهنورد علیه موسوی شده اند”!!!!

19 اسفند 1388

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : جمعی از فمنیست‌های ایران ، در جلسه‌ای که با همسر میرحسین موسوی داشتند ، رهنورد را فردی خواندند که “ویژگی‌های رهبری فرقه سبز” را دارد و اعلام کردند که این حق زنان است که رهنورد رهبر این جریان باشد .

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری زنان ایران ، جمعی از زنان عضو فرقه سبز ، با استقبال از سخنان ساختارشکنانه زهرا رهنورد ، همسر میرحسین موسوی درباره وضعیت زنان در ایران ، وی را شایسته “رهبری جنبش سبز” دانستند .

در نشستی که جمعی از فمنیست‌های ایرانی به مناسبت روز جهانی زن (8 مارس) و با حضور رهنورد در دفتر موسوی تشکیل دادند ، همسر میرحسین به بیان سخنانی در انتقاد از آنچه “وضعیت نامطلوب حقوق زنان در ایران” نامید ، پرداخت .

رهنورد در در ادامه مطالبی که در بیانیه تامل برانگیز خود منتشر کرده بود ، ایران اسلامی را به ظلم نسبت به زنان متهم کرد و گفت: “ما به حقوق زنان امید داشتیم و امیدوار بودیم که در جمهوری اسلامی این مفاهیم عملی شود اما حقوق برابر زنان نیز مانند بسیاری از پروژه های دیگر نا تمام ماند”.

وی همچنین کسانی که نسبت به مطالب بیان شده از طرف او ، انتقاد داشتند را “نیروهای واپس‌گرا و ارتجاعی” خواند .

رهبری جنبش حق زنان است

در ادامه این جلسه ، یکی از برگزارکنندگان به سخنرانی پرداخت و رهنورد را فردی خواند که “ویژگی‌های رهبری فرقه سبز” را دارد .

وی گفت : “حق زنان ایران است که در جنبش سبز ، یک زن نقش رهبری را برعهده بگیرد که زهرا رهنورد این ویژگی‌ها را دارد”.

کارشناسان مسایل سیاسی بر این باورند که پس از راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در 22 بهمن که از آن با عنوان “دفن تاریخی فتنه” نام برده می‌شود ، اعضای فرقه سبز در صلاحیت موسوی برای هدایت این جریان تشکیک کردند .

این مساله سبب شده است که هر چند روز یکبار ، مشاجره‌ای میان فعالان این طیف سیاسی برای کسب عنوان رهبری فرقه سبز شکل بگیرد .

البته درگیری در اتاق فرمان فرقه سبز و اختلاف میان سران اصلاحات و دیگر طیف های همسو ، بیش و پیش از آنکه ناشی از ضعف رهبری باشد، نتیجه ریزش گسترده پایگاه اجتماعی رهبران این فرقه و ناتوانی احیای آن است .

مدعیان رهبری

تاکنون افرادی نظیر مریم و مسعود رجوی ، رضا پهلوی ، هخا (مجری شبکه‌های تلویزیونی ضدانقلاب) آمادگی خود را برای پذیرش این عنوان اعلام کرده اند .

عبدالکریم سروش از تئوریسین های دوران اصلاحات هم اخیرا خود را موسس فرقه سبز دانست .

مطرح شدن نام رهنورد به عنوان جایگزین موسوی در همین راستا ارزیابی شده است .

گفتنی است : رهنورد در بیانیه‌ای که چند روز پیش منتشر کرد ، مدعی شده بود که در ایران، “رفتارهای تبعیض خواهانه و ضد زن” وجود دارد. او آنچه “فرهنگ حاکم و قوانین من‌درآوردی مجلس” خواند را، علت این امر دانست .

همسر میرحسین همچنین برخی از قوانین دین اسلام را “واپسگرایانه” خوانده بود .

رهبر جدید فرقه سبز و ماجرای داماد لرستان

رهنورد که از سوی همسرش به عنوان “روشنفکرترین زن ایران” معرفی شده است ، پیش از این ، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم ، با این استدلال که موسوی “فرزند آذربایجان” و “داماد لرستان” است ، مدعی تقلب در انتخابات شد.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی “بی‌بی‌سی فارسی” گفت که حتما تقلب شده است زیرا “آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است”.

اقدام رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رییس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی ، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours