پخش انواع و اقسام پوسترها علیه فمینیسم و برابری زن و مرد توسط بسیج در دانشگاه ها به مناسبت 8 مارس

22 اسفند 1388

مدرسه فمینیستی: در روزهای مصادف با 8 مارس «روز جهانی زن»، پوسترهایی علیه فمینیسم و برابری حقوق زن و مرد در دانشگاه ها پخش شده است.

این پوسترها با «همکاری و مشارکت: گروه مطالعات زنان و خانواده معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بسیج جامعه زنان، سازمان بسیج دانشجویی» تهیه شده است و همانطور که در زیر پوسترها درج شده «کاری از کانون تحقیقات کاربردی خیبر» است.


جای تاسف است که در اکثر این پوسترها، فمینیسم با تبدیل زن به مرد یکی انگاشته شده است. تاسف از آن جهت است که این پوسترها توسط سازمان های دولتی زنان که برخی وابسته به وزارت علوم است منتشر شده، درحالی که مضامین آن گویای آن است که متولیان آن از فمینیسم کاملا بی اطلاع هستند ومانند افرادی که اولین بار نام فمینیسم را می شنوند به قضاوت نشسته اند. ما امیدواریم روزی کتاب ها و آثار بسیاری که در این زمینه در ایران منتشر شده است به دست متولیان این سازمان ها برسد تا حداقل با تورق آن ها، بتوانند برای تبلیغ دیدگاه های خود آگاهانه تر و با واقع بینی بیشتری برخورد کنند.

نمونه هایی از پوسترها که علیه فمینیسم و مدافعان حقوق برابر با مقواهای گرانقیمت و چاپ بسیار مرغوب منتشر شده را در زیر می توانید مشاهده کنید:






مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours