رقیه حاتمی پور مبتکر بزرگترین هفت سین تاریخ ایران

24 اسفند 1388

جهان: بزرگترین سفره هفت سین تاریخ ایران با ابتکار و طراحی رقیه حاتمی پور دبیر جشنواره بهاره نوروز ۸۹ در مجموعه سعدآباد رونمایی می شود.

علیرضا مقیمی ،مدیر مجموعه سعدآباد با اشاره به ثبت جهانی نوروز و اهمیت شناساندن فرهنگ منحصربفرد نوروز ایرانی به گردشگران داخلی و خارجی گفت : بزرگترین هفت سین تاریخ ایران ، و جشنواره بهاره گردشگری در نوروز ۸۹ به همت شرکت سرمایه گذاری فلامینگو و همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در محوطه مجموعه سعدآباد بر پا می گردد .

مدیر مجموعه سعدآباد در رابطه با جزئیات این سفره هفت سین اظهار داشت : بزرگترین سفره هفت سین تاریخ ایران در ابعاد وسیع و جالب توجهی به نمایش در می آید به طوری که توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند .کتاب قرآن این سفره در ابعاد ۷۰/۱ *۲ متر است و دعای تحویل سال نو بر روی آن حکاکی شده ،شمع ها به ارتفاع ۵/۴ متر و ظروفی که برای سین های سفره طراحی و ساخته شده است ۲۵/۲ متر ارتفاع دارد.

مقیمی با تأکید بر چیدمان و طراحی اصیل و کاملاً ایرانی بزرگترین سفره هفت سین تاریخ ایران ادامه داد : این سفره به رنگ سنتی و اصیل ایرانی ، رنگ فیروزه ای است و جنس سفره تلفیقی از سنگ و کامپوزیت ،نوعی ماده پلاستیکی سبک و قابل حمل می باشد که به دست صنعت گران چیره دست ایرانی ساخته شده است .

وی در ادامه مبتکر و طراح این سفره را رقیه حاتمی پور دبیر جشنواره بهاره نوروز ۸۹ ، معرفی کرد و بیان نمود :این سفره در لحظات پایانی سال ۸۸ با حضور جمعی از سفرا و مسئولین و هنرمندان کشورمان رونمایی می شود و متعلق به تمام ایرانیان است .

گفتنی است مجموعه سعدآباد از خانواده های ایرانی برای حضور بر سر بزرگترین سفره هفت سین تاریخ ایران دعوت کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours