یک مدرس خارج فقه و اصول در اعتراض به نگاه دولت به ازدواج:در اسلام جنسیت موضوعیت ندارد و آن چیزی که به آن توجه شده رعایت اعتدال و عدالت است

25 اسفند 1388

ایلنا: یک مدرس خارج فقه و اصول گفت: در اسلام جنسیت موضوعیت ندارد و آن چیزی که به آن توجه شده رعایت اعتدال و عدالت است و همواره به برقراری رابطه‌ای عادلانه در بین زن و شوهر سفارش شده است.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: سازمان ملی جوانان برای برگزاری کلاس‌های آموزش ازدواج و به خصوص محتوای آن باید نظرات سیاسی فقها، علما و اساتید حوزه را جویا می‌شد.
او ادامه داد: سازمان ملی جوانان نمی‌تواند راسا در رابطه با مسائل این‌چنینی که در سرفصل‌های آموزش ازدواج آورده است خود اظهارنظر کند و باید حتما نظرات علمی و شرعی علما را جویا شود.

مدرس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه ادامه داد: باید دید سازمان ملی جوانان به پشتوانه کدام نظرات فقهی قرار است این کلاس‌ها را با این مضمون راه‌اندازی کند. به این نکته نیز باید توجه شود که در فقه اسلامی چیزی به نام مردسالاری وجود ندارد آنچه که داریم حقوق زن و شوهر در برابر یکدیگر است. زن حقوقی بر گردن مرد دارد و مرد نیز حقوقی بر گردن زن.

او ادامه داد: در اسلام جنسیت موضوعیت ندارد و آن چیزی که به آن توجه شده رعایت اعتدال و عدالت است و همواره به برقراری رابطه‌ای عادلانه در بین زن و شوهر سفارش شده است.

این مدرس خارج فقه و اصول تصریح کرد: در عین حال باید توجه کرد که قبل از برگزاری چنین کلاس‌هایی ابتدا باید وسایل و مقدمات ازدواج تسهیل شود و زیرساخت‌های مربوط به ازدواج درجامعه تقویت شود زیرا تا زمانی که جوانان، مسکن، اشتغال و شرایط اقتصادی مناسبی نداشته باشند ازدواج نمی‌کنند و نیازی به این کلاس‌ها نیست.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours