زهره الهیان عضو فراکسیون زنان مجلس: تصمیم گرفتیم برخی از پیشنهادات منطقی در حوزه زنان را به صورت لایحه تقدیم مجلس کنیم

25 اسفند 1388

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : عضو فراکسیون زنان مجلس شورای با اشاره به پایان یافتن بررسی بودجه سال 89 کل کشور در صحن علنی مجلس و ارسال آن به شورای نگهبان افزود : به دلیل ضیق وقت برخی پیشنهادات فراکسیون مطرح نشد که البته تصمیم گرفتیم برخی از پیشنهادات منطقی در حوزه زنان را به صورت لایحه تقدیم مجلس کنیم .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری زنان ایران ، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین عضو فراکسیون زنان در خصوص ارائه پیشنهادات فراکسیون زنان در صحن علنی نسبت به بودجه سال 89 کل کشور گفت : اعضای فراکسیون پیشنهادات خوبی را هم در غالب کمیسیون های مربوطه و هم به صورت انفرادی به کمیسیون تلفیق ارائه کردند .

وی افزود : هر چند برخی از پیشنهادات مطرح شد اما به دلیل ضیق وقت فرصت برای بیان همه پیشنهادات صورت گرفته فراهم نشد .

الهیان در ادامه تصریح کرد : یکی از نمایندگان مرد خواستار حذف بند مربوط به اعتبارات امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بود که خوشبختانه به دلیل مخالفت اکثر نمایندگان این حذف صورت نگرفت .

این نماینده مجلس به حذف ماده لغو قانون بازنشستگی پیش از موعد اشاره کرد و افزود : برخی از زنان شاغل به دلیل درخواست دولت مبنی بر لغو این قانون نگرانی هایی را داشتند که خوشبختانه با تلاش فراکسیون زنان ، نمایندگان با این درخواست موافقت نکردند و همچنان قانون بازنشستگی پیش از موعد لازم الاجراست و زنان شاغل می توانند با 20 سال سابقه در صورت درخواست بازنشسته شوند .

الهیان با بیان اینکه فراکسیون قصد دارد برخی از پیشنهادات منطقی و خوب خود را به صورت لایحه و طرح تقدیم مجلس کند ابراز داشت : تصمیم گرفته شده برخی از پیشنهادات خوب و منطقی به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود ، به عنوان مثال بنده خواستار تخصیص 10 % از اعتبارات صندوق مهر رضا (ع) به زنان بی سرپرست و بدسرپرست بودم که هر چند فرصت ارائه آن در صحن مطرح نشد اما با انجام صحبتهای اولیه با کمیسیون برنامه و بودجه تصمیم گرفتیم آن را به صورت طرح به زودی در مجلس عنوان نماییم .

وی در ادامه گفت : بررسی لایحه در صحن اتمام یافت و با ارائه آن به شورای نگهبان در صورت نیاز جلسه ای برای رفع ابهامات و ایرادات برگزار خواهد شد .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours