نقش سن و سلامتی در علاقه به رابطه جنسی

29 اسفند 1388

دویچه وله: مردان مسن، چهار برابر بیشتر از زنان هم‌سالشان به رابطه جنسی علاقمندند. نتیجه تحقیق تاز‌ه‌ای در این مورد نشان می‌دهد فعالیت‌جنسی مردان در سنین بالا تقریبأ دو برابر زنان است. سلامت بدنی فرد در این مورد نقش بسیار مهمی دارد.

۹ درصد مردانی که در فاصله سنی ۷۵ تا ۸۵ سال به سر می‌برند از نظر جنسی فعال هستند. این آمار دوبرابر آمار زنانی است که در همین محدوده سنی فعالیت جنسی دارند. نتیجه تحقیق تازه “تسلر لینداوو” و “ناتالی گاوریلوا” دو تن از پژوهشگران دانشگاه شیکاگو حاکی از آن است که علاقه به رابطه جنسی با افزایش سن در مردان و زنان تفاوت محسوسی نشان می‌دهد.

۴۱ درصد مردان ۷۵ تا ۸۵ ساله هنوز به رابطه جنسی علاقمندند در حالی که تنها ۱۱ درصد زنان در این محدوده سنی به چنین رابطه‌ای علاقمندند. در تحقیق این دو پژوهشگر دانشگاه شیکاگو، دو گروه داوطلب شرکت کردند. گروه اول که شامل ۳۰۳۲ مرد و زن آمریکایی در فاصله سنی ۲۵ تا ۷۵ سال می‌شد و گروه دوم که در آن ۳۰۰۵ مرد آمریکایی در فاصله سنی ۵۷ تا ۸۵ سال شرکت کردند. در انتخاب این دو گروه، افرادی در نظر گرفته شدند که رفتار جنسی متعادل داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق به پرسش‌نامه‌های متفاوتی از جمله رابطه‌عاطفی خود پاسخ دادند. این افراد در پاسخ به سوالات مختلفی، رابطه جنسی خود را ارزیابی کردند و گفتند که با چه تناوبی فعالیت جنسی دارند. داوطلبان همچنین وضعیت سلامت خود را شرح دادند. هدف از این تحقیق بررسی میانگین سال‌هایی بود که مردان و زنان فعالیت‌جنسی دارد. نتیجه این تحقیق در شماره تازه مجله تخصصی “برتیش مدیکال ژورنال” به چاپ رسیده است.

سلامت کافی، رابطه جنسی بیشتر و بهتر

“تسلر لینداوو” و “ناتالی گاوریلوا” نتیجه این تحقیق را جمع‌بندی و مشخص کردند که مردان و زنان تا چند سال دیگر به رابطه جنسی علاقمند و در این زمینه فعال هستند. این تحقیق می‌گوید: مردانی که امروز سی سال دارند به طور متوسط می‌توانند ۳۵ سال دیگر از نظر جنسی فعال باشد. در مورد زنان ۳۰ ساله، این رقم با چهار سال تفاوت به ۳۱ سال می‌رسد.

در مورد مردان و زنان ۵۵ ساله این آمار به گونه دیگری است. این رقم در مورد مردان ۵۵ ساله به ۱۵ سال دیگر و در مورد زنان هم‌سالشان به حداکثر ۱۰ سال دیگر می‌رسد. البته این تفاوت آماری میان مردان و زنان، در مورد افرادی که ازدواج کردند یا شریک ثابتی برای زندگی دارند به یکدیگر نزدیکتر و کمتر است. از سوی دیگر مردان چند سالی را نیز به دلیل افت سلامت از دست می‌دهند.

رابطه سلامت و علاقمندی به رابطه جنسی از موضوعاتی است که پژوهشکد‌ه مختلفی در سراسر جهان روی آن تحقیق می‌کنند. مردان و زنانی که از سلامت بیشتری برخوردارند بیشتر به رابطه جنسی علاقمندند. در نتیجه برخورداری از سلامت کافی نه تنها عمر را طولانی می‌کند بلکه زندگی جنسی فرد را نیز به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. در مجموع این تحقیق نشانگر آنست که با افزایش سن، مردان بیشتر از زنان از فعالیت ‌جنسی لذت برند. به عقیده “تسلر لینداوو” و “ناتالی گاوریلوا” از همین‌رو می‌توان این چنین نتیجه گرفت که به چه علت مردان مسن اغلب شریک زندگی دارند. از سوی دیگر این نکته را باید افزود که مردان اغلب با زنان جوانتر از خود ازدواج می‌کنند و زنان در مجموع عمر طولانی‌تری دارند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours