سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران: چرا قانون مربوط به حجاب معطل مانده است

29 اسفند 1388

ایلنا: خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: مراجع، علما، خانواده شهدا و متدین از این همه هنجارشکنی که برخی در رابطه با حجاب دارند ناراحتند.

احمد خاتمی در بخشی از اظهارات خود گفت: « با بیان اینکه قصد دارم به یک وظیفه دینی اشاره کنم و آن را متذکر شوم از وضعیت حجاب در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امروز حجاب درکشور ما وضعیت مناسبی ندارد ،در حالی که حجاب یکی از مسلمات دین بوده و بیش از 10 ایه قران به بیان مساله حجاب پرداخته است.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند حجاب یک مساله شخصی است، اظهار داشت: حجاب در خانه یک مساله شخصی است به نحوی که هرگونه می‌خواهید بگردید، اما وقتی خانه بیرون می‌آیید دیگر مساله فردی نیست‌.

این استاد خارج فقه حوزه افزود: چنانچه کشور خود را با سایر کشورها مقایسه کنیم درست است که کشور ما یکی از پوشیده‌ترین کشورهاست، اما نباید با این معیار مقایسه کرد زیرا باید دانست که ما یک کشور اسلامی داریم و بیش از 300 هزار شهید داده ایم تا اسلام حاکم شود.

وی با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در این زمینه اظهارداشت: خداوند می‌پسندد که صداوسیما ، مطبوعات و حوزه های علمیه ما در این خصوص کارشان را انجام دهند و مسوولین نیز قوانین را اجرا کنند.

خاتمی با اشاره به مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در این راستا گفت: آن مصوبه وظیفه همه نهادها را در قبال حجاب مشخص کرده است و حرف ما این است که این قانون را اجرا کنید ،چرا این قانون با آن همه خوبی‌ها معطل مانده است.

وی با بیان اینکه البته اکثریت بانوان ما حجاب را رعایت می‌کنند و تنها اقلیتی حجاب را رعایت نمی‌کنند، افزود: این اقلیت گاه در بدنه اداری کشور هستند از هر سه قوه انتظار می‌رود که مسوولین حجاب را ابتدا از خود و حقوق بگیران خود شروع کنند تا حداقل‌کسانی که نان این نظام را می خورند به نظام دهن‌کجی نکند.

خطیب نماز جمعه خطاب به برگزار کنندگان جشنواره و نمایشگاه‌ها در کشور تاکید کرد: اگر می‌توانید نمایشگاه پاک برگزار کنید ، اقدام کنید والا این کار را نکنید، زیرا نمایشگاه‌ها نباید نمایشگاه مد ، آرایش و بزک شود.

وی با بیان اینکه مگر چقدر مسایل اقتصادی برایتان مهم است، اظهار داشت: برای ما مهم دین است به نحوی که همه چیز ما دین است چنانچه دین آسیب ببیند انقلاب آسیب می‌بیند.

این استاد درس خارج فقه حوزه اظهار داشت: مراجع بزرگوار علما و خانواده شهدا و متدینین از این همه هنجار شکنی که برخی در رابطه باحجاب دارند ناراحت هستند و امیدواریم مسوولین دراین زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه درخطبه اول نماز آخرین جمعه سال 88 نیز با اشاره به فواید ذکر و یاد‌خدا در همه لحظه های زندگی، اظهار داشت: در شادی‌ها نیز باید به یاد خدا بود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours