مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: گسترش بدحجابی در قم تهدیدی برای جایگاه مذهبی و ملی شهر قم

6 فروردین 1389

فارس: مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گسترش بدحجابی در قم را تهدیدی برای جایگاه مذهبی و ملی این شهر عنوان کرد.

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر با اشاره به گسترش بدحجابی در شهر قم در مقایسه با گذشته ابراز داشت: شهر قم از موقعیت مذهبی و دینی خاصی در کشور و جهان برخوردار است که گسترش بدحجابی تهدیدکننده جایگاه اسلامی این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: بدحجابی ریشه فساد را در جامعه به وجود می‌آورد و بنیان خانواده‌ها را بر هم می‌ریزد و پایه نظام خانوادگی را سست می‌کند.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف گفت: برگزاری سمینارهایی درباره حجاب مفهوم این رکن اصلی دین را روشن می‌کند و ارزش آن را در جامعه افزایش می‌دهد.

رضوی‌مهر تصریح کرد: حجاب شرایطی برای بهره‌گیری از فرصت‌ها را فراهم می‌کند و ممنوعیت و تهدیدی برای افراد در اجرای فعالیت‌ها به وجود نمی‌آورد.

وی ادامه داد: زنان موفق باحجابی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … وجود دارند که با رعایت شئون اسلامی در مسئله حجاب توانسته‌اند مسیرهای پیشرفت را طی کنند.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بی‌حجابی را نشانه عدم اصالت دینی عنوان نمود و تصریح کرد: اسلام غنی‌ترین فرهنگ و آیین است و پروردگار نیز با آگاهی از مصلحت انسان‌ها دستوراتی برای سعادت آنها ارائه داده که مهم‌ترین آنها رعایت حجاب است.

وی با اشاره نقش رسانه در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: رسانه‌ها باید با نگرشی جامع به تدوین برنامه‌ها بپردازند و ارزش‌های اسلامی در آنها باید پررنگ‌تر جلوه کند.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: مردم باید با عقل و منطق به اهمیت حجاب دست یابند تا خود با رضایت کامل آن را بپذیرند و اجبارهای بی‌مورد در این مسئله نافرجام است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours