محمد غزنویان بار دیگر بازداشت شد / اولین تماس تلفنی میترا عالی از زندان اوین

16 فروردین 1389

محمد غزنویان بار دیگر بازداشت شد

صبح امروز محمد غزنویان فعال مدنی و فعال حقوق کودکان به بهانه واهی و غیر قانونی کم بودن وثیقه مجددا بازداشت شد.

رهانا: محمد غزنویان در تاریخ ۱۹ بهمن ماه بازداشت شدکه بعد از ۱۲ روز به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

به گزارش رهانا محمد غزنویان، دانش آموخته رشته‌ی علوم سیاسی و فعال حوزه کودکان و زنان است که از جمله فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت یک مرکز پرورش استعدادهای کودکان کار و خیابان در قزوین اشاره کرد.

محمد غزنویان به عنوان مدیر داخلی این مجموعه نقش پررنگی در ایجاد و پایستگی این مرکز عام المنفعه در محله ی هادی آباد قزوین داشته است.

اولین تماس تلفنی میترا عالی از زندان اوین

کمیته گزارشگران حقوق بشر – میترا عالی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی دانشگاه شریف پس از حدود یک ماه بی‌خبری با خانواده‌ی خود تماس گرفت.

این دانشجوی دانشگاه شریف پیش از این دوبار طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود. عالی در تاریخ ۱۹ اسفندماه جهت دریافت وسایل توقیف‌شده‌اش به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد و از آن تاریخ ناپدید شده بود.

وی در این تماس تلفنی کوتاه از نگهداری خود در سلول انفرادی بند 209 اوین خبر داد ولی ماموران اجازه‌ی صحبت در مورد پرونده را به او نداده‌اند.

میترا عالی، دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایان داد و با رتبه‌ی هفت در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شریف شد. عالی پس از انتخابات ریاست جمهوری سه بار بازداشت شده است که این امر و تداوم بازداشت غیرقانونی او، باعث نگرانی نسبت به وضعیت وی شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours