به منظور تامین نظر شورای نگهبان قانون نحوه ی اجرای قانون خدمت نیمه وقت بانوان اصلاح شد

17 فروردین 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان با طرح اصلاح موارد(7) و (1) قانون نحوه اجرای قانون مربوط به خدمت نیمه وقت بانوان را تصویب کردند .

به گزارش خبرنگاری پارلمانی خبرگزاری زنان ایران ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز با رای 149موافق ،3مخالف و 20ممتنع با طرح اصلاح قانون مربوط به خدمت بانوان مصوب 1364 موافقت کردند . با نظر نمایندگان بر اساس این طرح رعایت شرح رسمی و ثابت بودن در مورد بانوان کارمندی که فرزند معلول با درجه ی معلولیت شدید و خیلی شدید دارند که به تشخیص سازمان بهزیستی کشور رسیده باشد الزامی نیست .

همچنین سنوات خدمت نیمه وقت بانوانی که دارای فرزند معلول هستند به شرط پرداخت کسور بازنشستگی و حق بیمه مربوط به کارفرما و کارمند متقاضی به نسبت تمام حقوق گروه و پایه یا حقوق ثابت و فوق العاده شغل و یا عناوین مشابه مازاد بر 3 سال از لحاظ حقوق بازنشستگی در حکم خدمت تمام وقت محسوب می شود .


با رای بالای نمایندگان کلیات طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به تصویب رسید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری زنان ایران ، کلیات طرح ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی صبح امروز با 178 رای موافق ،‌33 مخالف و 10 ممتنع به تصویب رسید .

بنابراین گزارش در صورت تصویب نهایی این طرح دولت موظف خواهد شد با توجه به سند چشم انداز 20 ساله و برنامه 5 ساله ، مشاغل خانگی را ساماندهی و شرایطی را فراهم سازد، به نحوی که زمینه اشتغال برای اینگونه مشاغل و محیط خانه فراهم گردد .

در این طرح آمده است منظور از مشاغل یا کسب و کار خانگی آن دسته از فعالیت هایی است که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمات و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می گردد .

بر اساس این طرح وزارت کار و امور اجتماعی موظف است کسب و کار مناسب را با هماهنگی سایر دستگاه های مسئول، آموزش های مهارتی و فنی مورد نیاز صاحبان کسب و کار خانگی را به تناسب بازار معین نماید .

همچنین کلیه شهرداری ها موظف خواهند شد برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل مذکور به صورت دوره ای مکان های مناسبی را در روزهای مشخص هفته تمین نمایند و صدا و سیما نیز موظف است به صورت مستمر با مشارکت وزارت کار در ساعات معین به تولید برنامه های آموزشی و ترویجی اقدام نماید .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours