رئیس پلیس فرودگاه های کشور: بدپوشش‌ها پرواز را از دست می‌دهند

19 فروردین 1389

ایلنا: رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه مسافران زن و مرد درتمام سفرهای داخلی و خارجی باید به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، اعلام کرد: در صورتی که مسافران بد پوشش، پوشش خود را اصلاح کنند، می‌توانند ادامه مسیر دهند.

سردار نبی‌الله حیدری از جلوگیری از ادامه سفر مسافرینی که اقدام به حمل موادمخدر می‌کنند، خبرداد و گفت: در صورتیکه مسافرین پروازهای داخلی و یا خارجی چه سیاحتی و چه زیارتی با خود مواد مخدر حمل کنند دستگیر و به مقامات قضایی تحویل می‌شوند.

به گفته وی حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب می‌شود و ادامه سفر برای حامل مواد غیرممکن خواهد بود.

سردار حیدری به بهره‌گیری پلیس فرودگاههای کشور از دستگاه‌های پیشرفته مانند بادی اسکنر و ایکس ری و نیز دستگیری یک نفر به خاطر حمل موادمخدر در موسم سفرهای حج سال گذشته از سوی پلیس عربستان اشاره کرد و گفت: کشف یک مورد قاچاق مواد مخدر در بیرجند که به صورت بلع صورت گرفته بود را مهمترین شناسایی ماموران پلیس فرودگاههای کشور در ایام نوروز عنوان کرد.

وی افزود: حامل موادمخدر به نام «محسن» 41 ساله که دو کیلو و 290 گرم تریاک را بلعیده بود پس از مشکوک شدن ماموران مورد عکسبرداری رادیولوژی قرارگرفت که مواد مخدر طی دو مرحله از معده وی خارج شد.

وی با اشاره به دو هزارو 865 سوتی پرواز خارجی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: از دو میلیون مسافر خارجی و داخلی 21 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 242 درصدی را نشان می‌دهد.

سردار حیدری خاطرنشان کرد: در این رابطه 139 نفر دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته کاهش دستگیری را داشتیم.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در طول سال گذشته تعداد افرادی که به قصد مصرف اقدام به حمل مواد مخدر می کردند کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، سردار حیدری با بیان اینکه ضروری است مسافران زن و مرد درتمام سفرهای داخلی و خارجی به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، در غیر این‌صورت اقدام لازم انجام خواهد شد، تاکید کرد: تنها در صورتی که مسافران بدپوشش، پوشش خود را اصلاح کنند، می‌توانند ادامه مسیر دهند.

وی آغاز سفرهای نوروزی در بخش هوایی را از 27 اسفند ماه اعلام کرد و گفت: از آن زمان تا کنون یک میلیون و 428 هزار مسافر داخلی و خارجی از طریق هوایی اقدام به سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد افزایش را شاهد هستیم.

رییس پلیس فرودگاههای کشور سهم مسافران خارجی را طی این مدت 454 هزارو 90 نفر اعلام کرد و افزود: در ایام نوروز بالاترین ترافیک سفر را در فرودگاه امام خمینی (ره ) با 192 سوتی پرواز در یک روز داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours