اتهام جاسوسی برای یک مادر سرپرست خانواده / آخرین خبرها درباره مهدیه گلرو، درسا سبحانی، بدرالسادات مفیدی و کاوه کرمانشاهی

20 فروردین 1389

اتهام جاسوسی برای یک مادر سرپرست خانواده

این مادر زندانی سرپرست خانواده است و بزرگترین پسر او معلولیت ذهنی دارد و به مراقبت های مادرش نیاز دارد. هم چنین وی یک دختر مطلقه دارد که همراه با فرزند ۶ ساله اش تحت تکلف او هستند.

کلمه: فاطمه خرم لو در ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ به اتهام جاسوسی و مصاحبه با رادیوهای خارجی بازداشت شد.

به گزارش «تا آزادی زندانیان سبز» علی رغم صدور قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، اما وثیقه وی را نپذیرفتند و هم چنان در وضعیت بلاتکلیف بسر میبرد.

خرم لو پس از بازداشت به ۲۰۹ منتقل شد و پس از مدتی به بند عمومی نسوان منتقل شد و در طول مدت بازداشت از داشتن وکیل محروم بوده است.

گفتنی است این مادر زندانی سرپرست خانواده است و بزرگترین پسر او معلولیت ذهنی دارد و به مراقبت های مادرش نیاز دارد. هم چنین وی یک دختر مطلقه دارد که همراه با فرزند ۶ ساله اش تحت تکلف او هستند.

انتقال چند ساعته مهدیه گلرو به بند ۲۰۹ برای بازجویی

رهانا – وحید لعلی‌پور گفت: مهدیه گلرو، امروز صبح برای چندین ساعت جهت بازجویی دوباره به بند ۲۰۹ منتقل شد.

لعلی‌پور با بیان این مطلب گفت: «از جزییات این بازجویی و علت انتقال مهدیه به بند ۲۰۹ اطلاع خاصی در دست نیست. انتقال مهدیه به بند ۲۰۹ در حالی صورت می‌گیرد که دادگاه مهدیه تشکیل شده و منتظر ابلاغ حکم است. این مساله از این جهت قابل تامل است. من واقعا نمی دانم این دوستان دقیقا چه چیزی می‌خواهند؟»

به گزارش خبرنگار رهانا در حالی که امروز مهدیه را برای بازجویی به بند ۲۰۹ منتقل شد، خانواده مهدیه گلرو نیز با توجه به اعلام قاضی پرونده مبنی بر عدم اجازه دادستان تهران با آزادی با وثیقه مهدیه گلرو به دادستانی مراجعه کردند که در دادستانی اعلام کردند که در صورتی که پرونده متهمی تعیین شعبه شود دیگر دادستان در پرونده دخالت نمی کند.

از طرف دیگر بعد از مراجعه به دادستانی خانواده مهدیه گلرو به دادگاه انقلاب مراجعه کردند که متاسفانه منشی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب (آقای ستاری) حتی اجازه مراجعه به شعبه را نیز به خانواده مهدیه گلرو ندادند. و مادر و خواهر مهدیه بدون حصول هیچ نتیجه ای بازگشتند.

مهدیه گلرو فعال دانشجویی از تاریخ ۱۲ آبان ماه بازداشت شده و در زندان اوین به سر می‌برد. وی نزدیک به سه ماه در سلول‌های بند ۲۰۹ زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفت که نیمی از مدت را نیز در سلول انفرادی سپری کرده است.

کاوه کرمانشاهی، تحت فشار و شکنجه برای اعتراف به اتهام جاسوسی

کمیته گزارشگران حقوق بشر – کاوه کرمانشاهی، فعال حقوق بشر، که از تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال گذشته در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد، تحت «فشار و شکنجه» برای اعتراف به اتهام «جاسوسی» قرار دارد.

فرنگیس داوودی، مادر این فعال حقوق بشر، دیروز ۱۹ فروردین ماه موفق به دیدار کوتاهی با فرزندش شد. خانم داوودی بعد از این ملاقات که در حضور بازجوی کاوه صورت گرفت، وضعیت روحی و جسمی کاوه را «بسیار نامساعد» توصیف کرده است. کاوه کرمانشاهی در این ملاقات اذعان داشته تحت «شدیدترین فشارها برای اعتراف به اتهام جاسوسی» قرار دارد.

همچنین علی‌رغم سابقه بیماری این فعال حقوق بشر و نامه پزشک، تاکنون حق ملاقات پزشک به وی داده نشده است.

این ملاقات دیروز درحالی صورت گرفت که قبل از تعطیلات نوروزی دو نامه قاضی پرونده مبنی بر اجازه ملاقات به اداره اطلاعات کرمانشاه ارسال شده بود اما تا دیروز و پس از تمدید قرار بازداشت موقت کاوه کرمانشاهی این اجازه به خانواده وی داده نشد.

کاوه قاسمی کرمانشاهی، فعال حقوق بشر، عضو کمپین یک میلیون امضا، سازمان حقوق بشر کردستان و عضو ادوار تحکیم وحدت، ۶۶ روز است که در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می‌برد.

جلوگیری از ملاقات درسا سبحانی با خانواده

کمیته گزارشگران حقوق بشر: بنابر گزارش‌های دریافتی عصر روز پنج‌شنبه ۱۹ فروردین مسئولان زندان اوین از ملاقات خانواده درسا سبحانی با فرزندشان جلوگیری به عمل آوردند.

این درحالی است که این فعال حقوق زنان، در طول مدت بازداشت خود یک بار با خانواده‌اش ملاقات کرده است. سبحانی شام‌گاه پنج‌شنبه طی تماس تلفنی «یک دقیقه‌ای» اعلام کرد که بازجویی از وی به اتمام رسیده است.

درسا سبحانی، فعال کمپین یک میلیون امضا در ۱۶ اسفندماه سال گذشته در منزل پدری‌اش در ساری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در ۱۱ اسفند نیز نیروهای امنیتی با حضور در منزل این فعال مدنی ۲۰ ساله، به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی وی اقدام نمودند اما به دلیل عدم حضورش موفق به بازداشت وی نشدند.

روز ۱۳ اسفند نیز پدر درسا سبحانی، زمانی که قصد خروج از منزلش را داشت طی هجوم ۶ نیروی امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس وی را با دست‌بند و چشم‌بند بازداشت نموده و به مدت ۴ ساعت مورد بازجویی و تهدید، جهت تحویل دخترش به وزارت اطلاعات قرار دادند.

وضعیت جسمی نگران کننده ی بدرالسادات مفیدی در ملاقات با خانواده

کلمه: خانواده بدرالسادات مفیدی دبیر زندانی انجمن صنفی روزنامه نگاران، صبح پنجشنبه توانستند با وی به صورت کابینی ملاقات کنند.

به گفته ی اعضای خانواده، در این دیدار در حضور مامور زندان صورت گرفت، وضعیت جسمی این روزنامه نگار بسیار نگران کننده بود و از درد زیاد قلبی شکایت می کرد و همچنین لرزش دست و تکان های سرش محسوس بود.

به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» مسعود آقایی،همسرخانم مفیدی گفته است که قصد دارد روز شنبه برای فراهم کردن امکان ملاقات پزشک قلب همسرش با وی به دادستانی مراجعه کند.

بدرالسادات مفیدی ،چهارشنبه شب گذشته در تماس تلفنی با خانواده اش ،بعد از یک سلام و احوالپرسی کوتاه ،مکررا اظهار داشته که ” به من گفته اند دخترانت مصاحبه نکنند” و این نکته را در طول ملاقات هم بارها خطاب به خانواده اش تکرار کرده است.

این روزنامه نگار و دبیر انجمن صنفی مطبوعات یک روز بعد از درگیری های روز عاشورا به همراه همسرش بازداشت شد و همچنان در زندان اوین به سر می برد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours