شش راننده زن در مسابقات رالی اتوبوس‌های شهری شرکت دارند

21 فروردین 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : شش راننده اتوبوس زن در مسابقات رالی اتوبوس‌های شهری که برای اولین‌بار در سطح جهان برگزار می‌شود ، شرکت دارند .

به گزارش گروه شهری خبرگزاری زنان ایران ، شش راننده اتوبوس زن از دیروز – جمعه – همچون رانندگان مرد در این مسابقات شرکت کرده‌اند تا با دیگر رانندگان شرکت‌کننده به رقابت بپردازند.

بر اساس این گزارش، در اولین بخش از مسابقه استانی و سفر به گیلان که روز گذشته آغاز شد، بانوان راننده از مبدا تهران – قزوین ، بدون هیچ مشکل خاصی به سمت گیلان حرکت کردند و راس ساعت خود را به مقصد رساندند.

بر همین اساس، این بانوان از میان 108 راننده منتخب اتوبوسرانی با تایید صلاحیت لازم و تبحر در رانندگی انتخاب شده‌اند.

“حسین بیژنی”، رییس ستاد برگزاری مسابقات رالی اتوبوس‌های شهری در این زمینه به خبرنگاران گفت: این بانوان راننده در اولین بخش از مسابقات رالی بسیار خوب رانندگی کردند و وضعیت تردد آنان بسیار مطلوب بوده است.

وی در پاسخ به این سووال که چرا اقدام به انتخاب بانوان برای برگزاری مسابقات رالی اتوبوسرانی شده است؟ افزود: از نظر ما تفاوتی میان راننده خانم و آقا وجود ندارد و راننده باید تجربه لازم را داشته باشد.

بیژنی تاکید کرد: رانندگان زن اتوبوسرانی که برای مسابقات رالی اعزام شده‌اند ، از پارامترهای لازم برای شرکت در مسابقه برخوردار هستند.

نخستین مسابقات رالی اتوبوس‌های شهری که برای اولین‌بار در سطح جهان برگزار شده ، از دیروز آغاز شده است و تا بیست‌وپنجم فروردین ماه جاری ادامه می‌یابد.

در این مسابقات، اتوبوس‌های شهری از تهران به مقصد قزوین، گیلان، اردبیل، تبریز و زنجان سفر می کنند و با یکدیگر مسابقه می‌دهند .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours