قرار است انواع و اقسام چیزها برای زنان ساخته شود!!!: موزه زنان توسط شورای شهر تهران / مدرسه خانواده برای نوعروسان توسط کمیته امداد / بیمارستان بانوان در کرمان توسط استانداری کرمان / ایجاد اتاق های فکر برای مسائل زنان توسط کمیسیون زنان مجلس!!

23 فروردین 1389

کلیات طرح تاسیس موزه تخصصی زنان در پایتخت در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش شبکه ایران، در جریان بررسی طرح تاسیس موزه تخصصی زنان، که از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران ارائه شده بود، بر ضرورت نگاه ملی به این موضوع تاکید شد.
معصومه آباد در دفاع از طرح مذکور گفت: متاسفانه در حوزه شناخت و اهمیت بر نقش زنان در جامعه با توجه به نقش آفرینی زنان ایرانی خلاء وجود دارد و هیچ گونه جایگاه و شرایطی وجود ندارد که دستاوردهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، هنری ورزشی و … زنان نشان داده شود.

وی تاکید کرد: هدف از ارائه این طرح ایجاد یک موزه تخصصی برای زن ایرانی است تا ترسیم کننده و نماد فعالیت‌های این گروه از افراد جامعه باشد.
رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز در این خصوص گفت: این موضوع یک بحث ملی و فرا شهری است و تنها در تهران نمی‌توان یک موزه ساخت.

خسرو دانشجو سخنگوی شورا در دفاع از این طرح اظهار داشت: این موضوع در ایران بسیار حساس است چرا که از سوی جامعه بین الملل دچار هجمه تبلیغاتی هستیم که آیا حقوق زنان در جامعه ایرانی رعایت می‌شود و جایگاه زن در جمهوری اسلامی ایران چرا اهمیتی دارد.

پروین احمدی نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا ضمن تاکید بر ایجاد چنین فضای برای زن ایرانی گفت: باید از زن مسلمان ایرانی تعریف صحیحی صورت بگیرد که ایجاد موزه می‌تواند یکی از مصادیق این تعریف باشد.

وی افزود: مرکز امور زنان ریاست جمهوری نیز در حال بررسی چنین طرحی است که از ارائه پیشنهادات و نظرات دیگر در این زمینه استقبال می‌کنند.
احمدی نژاد گفت: بنابراین پیشنهاد می‌کنم که در این طرح با مراکز دیگر که می‌توانند در این زمینه ما را کمک کنند جلسه‌ای مشترک گذاشته شود تا بتوانیم از تمام منابع موجود در کشور استفاده کنیم.

مهندس مهدی چمران رییس شورای شهر نیز گفت: موزه دفاع مقدس یا موزه کتاب مباحثی است که در شهرهای دیگر نیز وجود دارد ولی ایجاد موزه زنان مثل ایجاد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در اعضای کمیته تصمیم گیری این طرح باید از نماینده مقام معظم رهبری نیز استفاده شود تا هر گروه و افرادی در راس تصمیم گیری برای این مرکز قرار گرفتند نتوانند اعمال نظر شخصی یا گروهی کنند.

وی پیشنهاد پروین احمدی نژاد مبنی بر تشکیل جلسه‌ای مشترک با مسوولان مرکز امور زنان ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در اجرای این موزه باید از نقطه نظرات و منابع سایر دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با طرح بهره جست.
بر اساس این گزارش اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کلیات ایجاد موزه تخصصی زنان موافقت کردند و در نهایت مقرر شد طی دو هفته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نشستی مشترک با مرکز امور زنان ریاست جمهوری داشته باشد تا جزئیات طرح تهیه شده و در نهایت جهت تصویب نهایی به شورای شهر ارائه شود.

در ادامه جلسه همچنین بررسی لایحه « ساماندهی دکل ها، آنتن ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهرتهران» به دو هفته دیگر موکول شد.

مدرسه خانواده برای نوعروسان توسط کمیته امداد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مدرسه خانواده در سراسر کشور در سال 89 راه اندازی می شود.

به گزارش مهر : حمیدرضا ترقی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی افزود: این مدارس با هدف آموزش مهارتهای زندگی و همچنین آموزش نوعروسان راه اندازی می شود .

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور تاکید کرد : در قالب برنامه مدرسه ارائه آموزشها انجام می پذیرد و محورهای آموزشی آن با جزوات و متون ویژه تهیه شده است.

وی اظهار داشت: از برنامه های مهم حوزه فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 89 برگزاری اردوی کار برای جوانان زیر پوشش با همکاری نیروی مقاومت بسیج وشرکت 30 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش در اردوهای کار هدف گذاری شده است.

ترقی تاکید کرد: در برنامه ریزیهای انجام شده قرار است با برگزاری برنامه آموزشی ویژه برای کانونهای جوانان پیرو ولایت، برنامه های آموزشی جدید به این جوانان ارائه شود.

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان گفت: پس از افتتاح درمانگاه بانوان به زودی بیمارستان بانوان در کرمان راه‌اندازی می‌شود .

بیمارستان بانوان در کرمان

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری زنان ایران ، رویا دیوان‌بیگی در سفر به شهرستان ریگان مسائل و مشکلات بانوان این شهرستان را بررسی کرد.

وی در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگاران در این شهرستان با اشاره از راه‌اندازی پارک بانوان در ریگان اظهار داشت: با تخصیص اعتبار به امور بانوان، شهرستان‌های محروم در اولویت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم شهرستان ریگان به مجامع قرآنی در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.
دیوان‌بیگی اظهار داشت: برای رفاه حال بانوان کانون‌های فرهنگی ـ اجتماعی بانوان در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با تشکر از تعامل خوب ائمه جمعه و فرمانداران مناطق محروم خاطرنشان کرد: این تعامل می‌تواند منشا خیر و برکت در شهرستان‌ها باشد.

دیوان‌بیگی گفت: برای خدمت به بانوان گام‌هایی باید در شهرستان ریگان برداشته شود که می‌تواند باقیات الصالحاتی برای شخص شود.

وی اظهار داشت: در زمینه سلامت بانوان استان نخستین گام درمانگاه شماره یک بانوان بود که این درمانگاه راه‌اندازی و افتتاح شد و هزینه این درمانگاه 500 میلیون تومان است و به زودی بیمارستان بانوان در کرمان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان تصریح کرد: برای رفاه بانوان تاکسی بیسیم در استان راه‌اندازی شد که 70 نفر از بانوان از این طرح استقبال کردند و این طرح موجب شده که 70 درصد ضریب امنیت اجتماعی افزایش یابد.

وی افزود: طرح عظیم رحمت که سه سال است در استان در حال برگزاری است، 1000 نفر از بانوان و دختران از سازمان‌ها و نهادهای مختلف همکاری لازم را دارند .

رییس فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرگزاری زنان خبر داد ؛
ایجاد اتاق های فکر در خصوص مسایل زنان

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : صفایی از ایجاد اتاق های فکر در خصوص مسایل زنان با همکاری وزارت کشور و مدیران مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آینده ای نزدیک خبر داد .

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری زنان ایران ، طیبه صفایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و رییس فراکسیون زنان در رابطه با اولویت های اصلی این فراکسیون در خصوص مسایل زنان در سال جاری به خبرنگار ایونا گفت : دستور جلسه این هفته فراکسیون به اولویت‌بندی وظایف فراکسیون در حوزه زنان اختصاص دارد تلاش می کنیم با بررسی های مناسب بحث زنان و مسائل آنها را در برنامه پنجم توسعه به خوبی لحاظ کنیم .

وی افزود : برای این منظور جلسات متعددی را با مرکز پژوهش های مجلس و شورای فرهنگی اجتماعی زنان در اواخر سال گذشته به منظور بررسی آسیبها و مسائل عمده زنان برگزار کردیم .همچنین پیشنهاداتی را در این رایطه با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کردیم که امیدواریم در آینده ای نزدیک مورد استفاده قرار گیرد .

رییس فراکسیون زنان از برگزاری نشست این فراکسیون با وزیر کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد :وزیر کشور قولهایی را به اعضای این فراکسیون مینی بر تاسیس اتاق های فکر در وزارت کشور با حضور مشاوران ، استانداران و مدیران کل امور زنان و خانواده ریاست سراسر کشور داده بود که بررسی نحوه ایجاد و زمان اجرایی این اتاق های فکر موضوع گفتگوی ما با وزیر محترم کشور خواهد بود .

صفایی ایجاد این اتاق های فکر را در زمینه بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی زنان در سطح کشور مهم ارزیابی کرد و گفت : از این طریق می توان مباحث ویژه زنان را از کانال وزارت کشور که متولی کلیه دفاتر صف و ستادی ما در حوزه مسائل زنان و خانواده است بهتر پیگیری کرد و با ارائه توصیه های کاربردی و هم فکری با دیگر کارشناسان امور زنان در سراسر کشور مسائل زنان را احصا و در جهت رفع آن کوشید .

این نماینده مجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام همت و کار مضاعف ابراز داشت : فرمایشات مقام معظم رهبری همواره عمیق ، بنیادی و کارشناسی است باید تلاش کنیم فرمایشات ایشان را از طریق آیین نامه ها ، بخش نامه ها و برگزاری همایش ها پیگیری نکنیم .

وی با بیان اینکه تحقق اهداف مشخص شده در سند چشم انداز، همت مضاعف را می طلبد تاکید کرد : همت وت لاش مضاعف باید از جانب مسئولین سه قوی عملیاتی گردد تا به دنبال آن مردم با الگو گیری از رفتار آنها با انگیزه بیشتر در جهت حرکت کشور به سمت پیشرفت و توسعه گام بر داریم .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours