وکلای بهاره هدایت، موفق به مطالعه پرونده شدند / ارسال پرونده شیوا نظرآهاری به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب

27 فروردین 1389

ارسال پرونده شیوا نظرآهاری به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب

کمیته گزارشگران حقوق بشر – پرونده شیوا نظرآهاری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی ارسال شد.

این درحالی است که نزدیک به ۱۲۰ روز از بازداشت این فعال حقوق بشر می‌گذرد و از ۲۴ خردادماه سال گذشته که او برای اولین بار بازداشت شد، هنوز به پرونده‌اش رسیدگی نشده است.

پس از پی‌گیری‌های متعدد خانواده وی دادستان تهران با نوشتن نامه‌ای خواهان «تسریع در رسیدگی» به پرونده این فعال حقوق بشر شد.

شیوا نظرآهاری، فعال برجسته حقوق بشر از خردادماه سال گذشته نزدیک به ۲۲۰ روز را در بازداشت به سر برده که حدود ۱۰۰ روز آن در سلول‌های انفرادی زندان اوین بوده است.

نظرآهاری، برای دومین بار در سال گذشته در ۲۹ آذرماه بازداشت شد. این درحالی است که در اول مهرماه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

نوید خانجانی، کوهیار گودرزی و شیوا نظرآهاری سه عضو بازداشت‌شده کمیته گزارشگران حقوق بشر هستند.

وکلای بهاره هدایت، موفق به مطالعه پرونده شدند

کمیته گزارشگران حقوق بشر – هوشنگ پوربابایی و مهدی حجتی، وکلای بهاره هدایت، موفق به مطالعه پرونده وی شدند.

پرونده این عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به قضاوت مقیسه‌ قرار داشته و زمان احتمالی برگزاری دادگاه، «خردادماه» اعلام شده است.

به گزارش منابع آگاه اتهامات این فعال دانشجویی، «توهین به رییس جمهور»، «توهین به رهبری»، «توهین به قوه قضاییه»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «بدعت‌گذاری از طریق نام‌گذاری و پاس‌داشت روز آزادی بیان و حمایت از زندانیان نظام» ذکر شده است.

لازم به ذکر است سه پرونده دیگر بهاره هدایت مربوط به بازداشت در ۱۸ تیر ۸۶، ۲۳ تیر ۸۷ و نوروز ۸۸ با پرونده جدید او «تجمیع شده است.» این فعال دانشجویی، در رابطه با پرونده ۲۲ خرداد ۸۵، به دو سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شده بود.

پیش از این، همسر هدایت پس از ملاقات با وی گفته بود بهاره بعد از اینکه «هشتاد و یک روز» را در بند ۲۰۹ گذراند، از روز دوم فروردین به بند نسوان منتقل شده است.

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مسوول روابط عمومی این اتحادیه دانشجویی روز نهم دی‌ماه سال گذشته بازداشت شد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours