مصاحبه با ” ائلمیرا نظری ” از بازداشت شدگان دیدار تیم های تراختور آذربایجان و پیروزی تهران در استادیوم سهند

3 اردیبهشت 1389

تبریز سسی : مصاحبه مکتوب با خانم ائلمیرا نظری دانش آموز 18ساله ، از دستگیر شدگان روز مسابقه تیمهای فوتبال تراختور آذربایجان و پیروزی تهران در تبریز

سوال : چطورشد شما دستگیر شدید؟

جواب : ما روز جمعه به همراه خانواده پدر، مادرم فاطمه خسین زاده و برادرم امیر ارسلان 12 ساله و تعدادی زیادی از خانمها که از شهرهای مختلف از جمله مشکین شهر- اهر،زنجان ،اردبیل ، تبریز و… جهت تماشای فوتبال تراکتور سازی تبریز و پیروزی تهران به بالای تپه های مشرف به استادیوم ورزشگاه یادگار امام تبریز رفته بودیم که در ساعت 1720 توسط لبا س شخصیهادستگیر شدیم .چون در ایران خانمها برای تماشای فوتبال حق ورود به استادیوم را ندارند لذا ما برای تماشای فوتبال به تپه های مشرف به استادیوم برای حمایت از تیم تراکتور سازی که میدانی برای خواسته های مدنی از جمله تحصیل به زبان مادری واعتراض به تبیعضات آشکار دولت نسبت به مناطق ترک نشین و وضعیت اسفبار اقتصادی مناطق آذربایجان و…. است رفته بودیم.

سوال : نحوه برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی با شما چطور بود؟

جواب : در هنگام دستگیری لباس شخصیها خیلی خشن و با حرفهای توهین آمیز ، رکیک وبه به دور از شان و منزلت انسانی، اجتماعی که ادب اجازه نمیدهد آنرا به زبان بیارم ما رامورد تحقیر و تمسخر قرار می دادند. بعد توسط نیروی انتظامی به کلانتری 22 منقل شدیم در آنجا نیز بیش از قبل توسط درجه دارن و سربازان با حرفهای توهین امیز وزننده شخصیت و خانواده ما را تحقیر کردندو چنان سرما، فریاد می زدند که انگارما یک جانی هستیم بیشتر خانم ها از وحشت جیغ و فریاد می کشیدند و به ما می گفتند شما بی حیا هستید آقایان شما بی غیرت هستند که شما را بین این همه مرد میبرند. از کلانتری ما را به امنیت اخلاقی منتقل کردند محلی که زنان فسادالاخلاق را به انجا می برند مگه چه کاری انجام داده بودیم که را به آنجا بردند؟

سوال : شما را بعد از دستگیری به کجا منتقل کردند؟ آیا افرادی دیگری هم به غیر از شما دستگیر شده بودند؟

جواب : ما را بعد از دستگیری به کلانتری 22 امامیه تبریز بردند و بعد از ان همه خانمها را در آنجا جمع کردنده به امنیت اخلاقی منتقل کردند حدود 30 نفر خانم وتعدادی کودک و نوجوان دستگیر کرده بودند در بین انها چند نفر خانم معلم، کارمند، محصل ، دانشجو و خانه دار از شهرهای مختلف تالش، زنجان،اردبیل، مشکین، اهر، زنجان و تبریز و… بودند.

سوال : شما را به چه اتهامی دستگیر کرده بودند؟ و چه سوالاتی از شما می پرسیدند؟

جواب : ما را به خاطر تماشای فوتبال از کوه و تپه دستگیر کردند!و درآنجا سوالاتی از قبیل: شما با تحریک چه کسانی به انجا رفته بودید.؟ آیا ماهواره دارید؟به تحریک کدام کانال سیاسی درآنجا حضور داشتید؟با چه کسانی در آنجا بودید؟ بعد در انجا فقط اسم خانمهای جوان را به گردنشان آویزان کردند و عکسهای مختلف از آنان گرفتند.

سوال : چگونه شما آزاد شدید؟

جواب : ما در ساعت 2200مورخه 27/01/89روز جمعه به قید ضمانت آزاد شدیم و گفتند هر موقع شما را احضار کردیم بایستی در اسرع وقت خودتان را معرفی کنید.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours