به دلیل زن بودن اجازه ورود به فولاد مبارکه نداشتم

4 اردیبهشت 1389

ایسنا: فاطمه دانشور ـ بانوی نمونه بازرگان ـ در نخستین همایش زنان صنعتگر و بازرگان ایران با تاکید بر اینکه اعضای هر جامعه بزرگترین سرمایه آن هستند به فعالیت زنان و پویایی شان اشاره کرد و گفت: زنان، نیمی از جامعه، دیگر خانه نشین نیستند بلکه پیشرو در زمینه علم بوده و ۶۰ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص دادند.

او افزود: مشارکت هر چه بیشتر زنان در بخش‌های مختلف جامعه اثرات حائز اهمیتی بر روند رشد اقتصادی جامعه دارد. با توجه به مسئولیت‌های سرمایه گذاری از سوی دولت می‌توان ادعا کرد تشویق و حمایت از کارآفرینی یکی از راه‌حل‌های معضل بیکاری در کشور است.

دانشور ادامه داد: شورای زنان بازرگان با ارائه نظرات مشورتی از دیدگاه زنان بازرگان عضو اتاق، برای طرح در مراجع ذیصلاح نقش شایسته‌ای در انجام رسالت اجتماعی خود به عنوان بزرگترین NGO بخش خصوصی در کشور داشته باشند.

این بانوی بازرگان گفت: اهداف شورا، توانمندسازی زنان عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در انجام امور تجارت بین المللی، تشکیل زنان فعال در امور اقتصادی، عضویت در اتاق بازرگانی تهران و استفاده از توانمندی‌های آن‌ها و پیشبرد اهدافشان و … است.

موسس خیریه مهرآفرین پیرامون کار خود به عدم رضایت از حقوق بگیری پس از گذران دوره کارشناسی ارشد اشاره کرد و ادامه داد: سال ۸۳ در سن ۲۷ سالگی شرکت سپهرآسیا را ثبت کردم که یک شرکت تجاری ـ معدنی است که علاوه بر تولید مواد معدنی به ویژه مواد معدنی فلزی و سنگ آهن است. به این گونه برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم کارآفرینی کردیم. این شرکت پس از شش سال یکی از تخصصی‌ترین صادر کننده‌های مواد معدنی شد.

دانشور یادآور شد که ۹ بار به خاطر “زن بودن”پشت در” فولاد مبارکه” نگاه داشته شد و اجازه‌ ورود نداشت.

وی معتقد است اگر مرد با موفقیت درجایی بایستد و زنی در کنارش قرار گیرد، به آن زن باید مدال داد چرا که مرد با ان‌شاءالله، ماشاءالله و آفرین به آن جا می‌رسند اما خانم‌ها با اما، اگر و چرا! امیدواریم که نسل آینده کمتر با این مشکلات برخورد کند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours