ناهید طباطبایی رمان «پنجاه‌سالگی» را می‌نویسد

3 اردیبهشت 1389

ایسنا: ناهید طباطبایی که ترجمه‌ی دو نمایشنامه از ادوارد آلبی را در نمایشگاه کتاب تهران ارائه خواهد کرد، اکنون در حال نگارش رمانی با عنوان «پنجاه‌سالگی» و یک مجموعه‌ی داستان است.

این داستان‌نویس در گفت‌وگو با خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: «داستان باغ ‌وحش» و «رؤیای آمریکایی» عنوان دو نمایشنامه از ادوارد آلبی است که ترجمه کرده‌ام و اکنون مراحل پیش از چاپ را در نشر شور می‌گذرانند و قرار است برای نمایشگاه کتاب آماده شوند.

او که پیش‌تر، رمان «چهل‌سالگی» را نوشته که توسط علیرضا رییسیان هم مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته، همچنین از نگارش رمانی با عنوان «پنجاه‌سالگی» خبر داد و گفت، بر روی یک مجموعه‌ی داستان هم کار می‌کند.

طباطبایی از سوی دیگر به ترجمه‌ی یک مجموعه‌ی داستان از زبان فرانسه به فارسی برای نوجوانان اشاره کرد که قرار است توسط نشر پارسه به چاپ برسد.

این نویسنده در نمایشگاه کتاب امسال، چاپ اول کتاب «رکسانا نیستم اگر» و چاپ سوم مجموعه‌های داستان‌ «حضور آبی ‌مینا» و «بانو و جوانی خویش» را هم خواهد داشت.

ناهید طباطبایی متولد سال 1337 در تهران است و از دیگر آثار او به «جامه‌دران»، «آبی و صورتی» و «خنکای سپیده‌دم سفر» می‌توان اشاره کرد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours