آموزش‌ تحکیم خانواده در دوران سربازی اجباری می‌شود

6 اردیبهشت 1389

مهر: معاون طرح و برنامه مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس قرارداد همکاری بین این مرکز و ارتش جمهوری اسلامی آموزش تحکیم خانواده در دوره آموزشی سربازی از امسال اجباری می‌شود.

به گزارش شبکه ایران، پروین هدایتی با بیان این مطلب افزود: طرح رحمت شامل آموزش تحکیم خانواده و ارتقا خانواده است و با توجه به این که یکی از افراد موثر در خانواه مردان و از جمله سربازان هستند این طرح در زمانی اجرا می‌شود که این مردان در جامعه‌ای متمرکز قرار دارند و به همین دلیل زمان بسیار خوبی است که ار این آموزش‌ها استفاده کنند و به نوعی آگاه سازی در مورد آنها صورت بگیرد.

به گزارش مهر، وی با بیان این که این طرح به صورت قرار داد همکاری دو جانبه بین ارتش جمهوری اسلامی و مرکز امور زنان و خانواده اجرا می شود، ادامه داد: برای اجرای طرح رحمت، مرکز امور زنان و خانواده بودجه‌ای را برای حق التدریس مربیان آموزشی در نظر گرفته است.

هدایتی اظهار داشت: طرح رحمت یک واحد درسی شامل 16 جلسه است که در دو بخش قرآن و عترت و بحث آموزه‌های زندگی با استفاده از باورهای دینی با 16 سرفصل ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر این که از این پس در تمامی پادگان‌ها در دوره آموزشی، آموزش رحمت برای همه سربازها اجباری می‌شود، گفت: این طرح از امسال با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و تعدادی از طلبه های حوزوی قرار است اجرا شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours