دبیرکل خانه‌کارگر : زنان کارگر از تبعیض‌های پنهان در عذابند

6 اردیبهشت 1389

ایلنا: در دومین روز از هفته کارگر سال 89، مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگر و سرپرست خانواده با حضور دبیر کل خانه کارگر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ علیرضا محجوب در این مراسم که عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهر ری برگزار شد ؛ ‌گفت: امروز زنان کارگر در محیط های کار از وجود تبعیض های مخفی رنج می‌برند.
وی افزود: برخلاف گذشته که تبعیض های آشکاری چون محدودیت های شغلی یا پایین بودن دستمزدها کارگران را تهدید می کرد، امروز مشاهده می کنیم در کارخانه ها و کارگاهها امنیت شغلی زنان کارگر به دلیل ازدواج یا بارداری تهدید می شود.

وی همچنین با انتقاد از عدم اجرای ماده 96 تامین اجتماعی که به افزایش دریافتی ماهانه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مربوط می شود؛ گفت: با وجود مصوبه 2 سال پیش مجلس، هنوز مستمری کارگران بازنشسته افزایش نیافته و این درحالی است که تا چند ماه دیگر قرار است قانون هدفمند شدن یارانه ها توسط دولت اجرا شود.

محجوب افزود: از آنجا که دریافتی کارگران شاغل و بازنشسته با هدفمند سازی یارانه‌ها متناسب نیست پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مستمری‌های کنونی که بر مبنی حداقل مزد تعیین شده است حتی برای پرداخت هزینه آب و برق و تلفن کافی نخواهد بود.
دبیر کل خانه‌کارگر گفت: تشکل مطبوعش در خصوص موضع گیری درمورد پایین بودن دستمزدها و مستمری کارگران شاغل و بازنشسته تا اواخر خرداد و ابتدای تابستان صبر خواهد کرد تا نتایج تورمی هدفمند سازی یارانه‌ها مشخص شود.

محجوب گفت‌: با این شرایط تورمی دیگر نمی توان مزد کارگران را سالانه یکبار تغییر کرد و باید در طول سال دریافتی کارگران شاغل و بازنشسته بر مبنی شرایط تورمی تغییر کند.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی تنها به افزایش ثروت طبقات منجر خواهد شد؛ ‌پیش بینی کرد دریافتی کنونی کارگران شاغل و بازنشسته حداقل تا پایان نیمه اول سال جاری پاسخگوی هزینه‌های زندگی باشد.
رییس فراکسیون کارگری مجلس همچنین در خصوص سرانجام طرح ساماندهی مشاغل موقت، گفت: تصویب این طرح با پیگیری نمایندگان مجلس وارد مرحله تازه‌ای شده و در آستانه رای گیری قرار دارد.

وی افزود: سرنوشت کارگران پیمانی آنقدر مهم است که نمایندگان مجلس برای تصویب طرح ساماندهی مشاغل موقت حاضر هستند سال‌ها صبر کنند.
وی همچنین از زنان کارگر خواست تا در راستای اولویت های امسال تشکیلات خانه کارگر حمایت خود را از اجرای بیمه اجباری کارگران ساختمانی اعلام کنند.
محجوب گفت:‌ امیدواریم با حمایت و پیگیری زنان کارگر و سایر کارگران بتوانیم به این خواسته 100 ساله پاسخ دهیم.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours