منیره نوبخت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته زن و خانواده تشکیل می شود

8 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ضمن اشاره به جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی گزارش کمیته یا کارگروه بررسی کننده مسایل مرتبط با زن و خانواده و همچنین رشته مطالعات زنان در دانشگاههای کشور را ازجمله مباحث این جلسه شورا دانست و اظهار داشت : ستاد یا کمیته زن و خانواده در آینده ای نزدیک تشکیل می شود .

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری زنان ایران ، منیره نوبخت رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه موضوع تشکیل کمیته ملی خانواده از مدتها پیش در شورا به بحث و بررسی گذاشته شده بود افزود : با توجه به نقش شورای فرهنگی اجتماعی زنان در سیا ستگذاری های مربوط به مسائل زنان اجرای مصوبات وضع شده همواره از دغدغه های مهم ما در شورا بوده و هست .

وی افزود : شورای فرهنگی اجتماعی زنان قبلا پیشنهاد تشکیل کمیته ملی و خانواده را با ریاست رییس جمهور ارائه کرده بود که کلیات آن مورد موافقت اعضا قرار گرفت و طی آن دبیر خانه این کمیته مرکز امور زنان وخانواده ریاست جمهوری در نظر گرفته شده بود و ریاست آن نیز به عهده معاون رییس جمهور گذاشته شد .

نوبخت با بیان اینکه کمیته مذکور بیش از یکی دو بار موفق به تشکیل جلسه با اعضا نشد ادامه داد : بررسی های مختلفی در مورد این موضوع انجام شد و پیشنهادات مناسبی نیز مطرح گردید .

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ضمن اشاره به دغدغه شخص رییس جمهور در موردعملکرد موثر و تاثیر گذار این کار گروه گفت : ایشان معتقدند به دلیل دغدغه های فراوان وزرا تشکیل کمیته مذکور با حضور وزرا امکان پذیر وعملی نیست و استفاده از ظرفیت شورای فرهنگی اجتماعی زنان را در اجرای مصوبات صورت گرفته مناسب می دانند .

وی در ادامه ابراز داشت : طی پیشنهادات اعضا قرار بر این شد مجددا این مسئله در شورای فرهنگی اجتماعی زنان به بحث وبررسی گذاشته شود تا تصمیم و راهکار مناسبی در این خصوص وضع شود .

نوبخت پیشنهاد تشکیل ستاد زن و خانواده یا کمیته ملی خانواده را در راستای بحثهای مطرح شده دانست وافزود : موضوع جهت بررسی های کارشناسی و تحلیلی به شورای فرهنگی اجتماعی زنان واگذار شد و امیدواریم تصمیم مناسبی در این خصوص گرفته شود زیرا دغدغه خانواده و زن از جمله مسائل مورد توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی است .

وی بررسی وضعیت موجود رشته مطالعات زنان در دانشگاههای علوم انسانی را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و تصریح کرد : بخش بعدی موضوعات این نشست درباره مسائل مرتبط با زنان و موضوع رشته های مطالعاتی زنان بود که چند سالی است در دانشگاه ها فعال شده است .

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود : آسیب شناسی هایی در این باره انجام گرفته بود ؛ نقاط قوت و ضعف و مشکلاتی که ممکن است هم در بخش تربیت استاد و هم در بخش مسایل مربوط به متن و محتوی درسی و جود داشته باشد و همچنین نیازمندی موجود در این رابطه بیان و مطرح گردید .

نوبخت ادامه داد : قرار شد شورای تخصصی تحول علوم انسانی اولویت این موضوع را در کنار مباحثی که در حال انجام است، بررسی و پیشنهاد نهایی را تدوین کند .

وی در خاتمه ابراز داشت : در حقیقت قرار شد شورای تخصصی تحول علوم انسانی نسبت به تجمیع رشته های مرتبط با مطالعات زنان و یا بازنگری و مطالعه در خصوص محتوی درس هایی که هم اکنون ارائه می شود، بررسی نهایی را انجام دهد و جمع بندی را با هماهنگی وزارت علوم درباره این رشته ها انجام دهد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours