مسابقات اورینتال بانوان با حضور 16 کشور آسیایی در همدان آغاز شد

10 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : معاون ورزشی بانوان اداره کل تربیت بدنی استان همدان گفت : مسابقات اورینتال آسیایی با حضور 16 کشور آسیایی 9 اردیبهشت در همدان آغاز شد .

به گزارش سرویس استانها خبرگزاری زنان ایران ، نرگس زینلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در همدان اظهار داشت: اورینتال یک رشته ورزشی رزمی است که در آن ورزشکاران از ضربات ترکیبی دست و پا و فنون کشتی برای مبارزه با حریفان استفاده می‌کنند.

وی افزود: مسابقات آسیایی اورینتال از امروز به مدت دو روز در همدان برگزار می‌شود و ورزشکاران در دو بخش مجزای آقایان و بانوان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

معاون ورزشی بانوان اداره کل تربیت بدنی استان همدان تصریح کرد: 16 کشور آسیایی؛ جمهوری آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش، پاکستان، هندوستان، گرجستان، سریلانکا، عمان، فیلیپین، روسیه، کویت، فنلاند، سوریه و ایران به مدت دو روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این رقابت‌ها 26 نفر از بانوان رزمی‌کار اورینتال حضور دارند به طوری که از افغانستان 9 نفر، عمان، آذربایجان و نیجریه هر کدام یک نفر، سومالی چهار نفر و از ایران 10 نفر در این مسابقات حضور یافته‌اند.

زینلیان اذعان داشت: این مسابقات در سالن ابن سینا برگزار می‌شود به طوری که بخش بانوان صبح‌ها و آقایان در بعد از ظهر مبارزه خود را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه انتخابی برای حضور در این مسابقات اسفندماه برگزار شد و افراد برتر به این مسابقات راه پیدا کردند.

معاون ورزشی بانوان اداره کل تربیت بدنی استان همدان گفت: این ورزش رزمی یکی از زیباترین هنرهای رزمی است که هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان مورد توجه قرار گرفته است .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours