دانشجویان دانشگاه هنر تهران در اعتراض به پوشیدن اجباری مقنعه در دانشگاه، تجمع برگزار کردند

14 اردیبهشت 1389

آفتاب: دانشجویان دانشگاه هنر تهران در اعتراض به پوشیدن اجباری مقنعه در دانشگاه، تجمع برگزار کردند.

دانشجویان دانشگاه هنر می گویند با آغاز ترم جدید، پوشیدن مقنعه برای دانشجویان دختر اجباری شده و نگهبانان از ورود دخترانی که شال می‌پوشیدند ممانعت به عمل آوردند. این در حالیست که بسیاری از دانشگاه‌های شهر تهران از جمله “دانشگاه تهران” اجباری برای پوشیدن مقنعه در دانشگاه ندارند.

به گزارش آقتاب، امروز دوشنبه 13 اردی بهشت ماه بسیاری از دانشجویان دختر در حالی که شال یا روسری به سر داشتند مقابل تالار فارابی دانشگاه متحصن شدند. اما پس از بی توجهی مسئولان، دانشجویان تصمیم گرفتند مقابل درب اصلی دانشگاه تحصن کنند. این عمل موجب آن شد که پس از چندی “فرجی”، رئیس حراست دانشگاه در جمع دانشجویان حضور پیدا نماید.
فرجی از دانشجویان خواست که جلو درب متحصن نشوند و پیشنهاد کرد که در تالار فارابی جمع شوند اما دانشجویان تنها راضی شدند که مقابل درب تالار بنشینند.

در این هنگام تعداد کثیری از دانشجویان پسر نیز به جمع دانشجویان دختر اضافه شد.

رئیس حراست دانشگاه در مقابل خواسته ی ایشان که “احترام و آزادی” عنوان می شد، متذکر شد که خواسته ی ایشان غیرقانون است چرا که مقنعه جز فرم دانشگاه است. وی هم چنین تحصن ایشان را نیز غیرقانون خواند.

این گفته ی وی با اعتراض دانشجویانی که اصل 27 قانون اساسی را مبنا قرار داده بودند، مواجه شد.

گفتنی است با گسترده تر شدن جمع، معاونت دانشجویی در بین دانشجویان حاضر شد و از آن ها خواست که به تحصن خود پایان دهند و اعتراض خود را با نوشتن نامه بیان کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours