صدور حکم برای نسرین افضلی، از فعالان جنبش زنان

1 اردیبهشت 1387

بر اساس گزارش سایت میدان، روز گذشته 1 اردیبهشت ماه، حکم دادگاه نسرین افضلی، از فعالان جنبش زنان، مبنی بر شش ماه حبس تعلیقی و ده ضربه شلاق، به وکیل وی ابلاغ شد.

نسرین افضلی در 22 اسفند 1386 در شعبه 13 دادگاه انقلاب محاکمه شد و حکم وی مبنی بر 6 ماه حبس تعلیقی و ده ضربه شلاق به وی ابلاغ شد. مجازاتهای یاد شده به استناد ماده 25 قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال تعلیق شده است.

هفته گذشته یعنی 26 بهمن ماه نیز شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب اسلامی، زینب پیغمبرزاده، دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران و از فعالان حقوق زنان، را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرده بود.

زینب پیغمبرزاده پیش از این نیز به دلیل فعالیتهای دانشجویی، ۲ ترم از تحصیل محروم بود. وی مجددا به کمیته انضباطی دانشگاه نیز احضار شده است.

پیغمبرزاده و نسرین افضلی هر دو در 13 اسفند 1385 همراه سی و یک نفر از فعالان زن مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و به بند 209 زندان اوین منتقل شده بودند. این دو پس از چند روز آزاد شدند اما به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور محاکمه شده و در هفته اخیر احکام مذکور برای آنان صادر شده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours