احمد خاتمی در نماز جمعه: حجاب مسئله شخصی نیست و کاملا مسئله اجتماعی است، مردم جانشان به لب رسیده از این بدحجابی ها

17 اردیبهشت 1389

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران با اشاره به جبهه جنگ نرم فرهنگی نیز تصریح کرد: این جریان سعی می کند با ابتذال در حوزه فیلم، هنر، تئاتر، ورزش، مجلات و … خود را نشان بدهد. یکی از این حوزه ها فساد و بدحجابی است و در برخی جاها اخیرا برخی کشف حجاب را تجربه می کنند.

وی خطاب به خانم هایی که حجاب را رعایت نمی کنند تاکید کرد: بدحجابی امنیت اخلاقی، روانی و اجتماعی را به هم می زند و دودش به چشم خود شما هم می رود.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: بر خلاف تصور برخی ها حجاب مسئله شخصی نیست و کاملا مسئله اجتماعی است و منکر حجاب سازنده ده ها گناه کبیره است.

خاتمی با اشاره به معطل ماندن قانون عفاف و حجاب تصریح کرد: البته اجرای قانون بدون فرهنگ سازی ممکن نیست و هر کاری که انجام می شود باید در حوزه و محدوده قانون باشد و کار بدون قانون هرج و مرج و خودش منکر است.

وی با بیان اینکه قانون عفاف و حجاب ابتدا به وزارت ارشاد ارجاع شده و اخیرا گویا به وزارت کشور محول شده است، عنوان داشت: کف خواست مردم اجرای قانون عفاف و حجاب است و مردم جانشان به لب رسیده از این بدحجابی ها و مسئولان بدانند مردم متدین تعلل در اجرای این قانون را نمی پذیرند.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت:به بازیگران ابتذال و مباشران بدحجابی و آنان که با عمل از بدحجابی حمایت می کنند عرض می کنم همانطور که ملت جریان فتنه سیاسی را عقب راند با همان قدرت در مقابل جلوه های بدحجابی که یادگار رضاخان قلدر است خواهد ایستاد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours