عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی: اظهارات فائزه هاشمی عین بدعت و گناه کبیره است

21 اردیبهشت 1389

خبرگزاری بین المللی زنان ایران : عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر اظهار نظری در حوزه ، مبانی اسلام و دین باید مطابق با شرع مقدس و دستورات احکام الهی باشد تاکید کرد : اظهارات فائزه هاشمی در حوزه مسایل دین عین بدعت و گناه کبیره است .

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری زنان ایران ، حجه الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری زنان با بیان اینکه در شریعت مقدس اسلام کسی که نسبت به موضوعی آگاهی و اطلاعات کافی ندارد و حق اظهار نظر در خصوص آن را نخواهد داشت افزود : در اسلام یکسری مبانی ضروری و لایتغیر وجود دارد که زمان و مکان آن را هرگز تغییر نمی دهد . و جز مسایل و احکام ثابت اسلام به شمار می رود مانند اینکه زنی که شوهر دارد همزمان نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند .

وی ادامه داد : تعدد زوجات برای مردان هم در اسلام با شرایط و قیود خاصی امکان پذیر است و شرایط خاصی را می طلبد .

وی به اظهار نظرهای اخیر فائزه هاشمی مبنی بر اینکه اگر مرد در اسلام می تواند ازدواج مجدد داشته باشد زن نیز می تواند از چنین حقی برخوردار شود اشاره کرد و گفت : هرچند مطمئن هستیم این حرفها از سر بی اطلاعی و نا آگاهی بیان شده اما باید گفت ، چرا به خودمان اجازه می دهیم در حوزه ای که حوزه تخصصی ما نیست اظهار نظر کنیم .

حجه الاسلام ابراهیمی به مسایل بعد از انتخابات در جامعه اشاره کرد و افزود: بدعت بعد ازانتخابات با قانون و مرجعیت دستگاه قانون گذاری یعنی شورای نگهبان حاصل شد و تلفات صدمات ان را نیز همه شاهد بودیم .

عضو مجمع روحانیون مجلس با بیان اینکه چناچه اظهار نظرهای فائزه هاشمی در خصوص تعدد زوجات صحت داشته باشد بدعت و گناه کبیره محسوب می شود اظهار داشت : اگر از این پس زنی تحت تاثیر سخنان وی در حالیکه شوهردار و شوهر دوم اختیار کند در گناه او شریک خواهد بود .

این نماینده مجلس به فزمایش حضرت رسول (ص) که فرمودند : اگر پایه و اساس بدعتی در اسلام گذاشته شود تا زمانی که آن بدعت جاری و ساری است گناه آن مسئله شامل حال بدعت گذار و پایه گذار نیز هست افزود : اگر چناچه اظهار نظر کردن فائزه هاشمی در مورد احکام اسلامی صحت داشته باشد عین بدعت و گناه کبیره محسوب شده و قابل جبران نخواهد بود .

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours