دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده بهاره هدایت / برگزاری آخرین جلسه دادگاه زهرا جباری

22 اردیبهشت 1389

دیدار جمعی از دانشجویان با خانواده بهاره هدایت

کلمه:چند نفر از اعضای انجمن دموکراسی خواه دانشگاه تهران در منزل بهاره هدایت حضور یافتند و با امین احمدیان همسر ایشان دیدار کردند.

بر اساس گزارش رسیده به کلمه در ابتدا امین احمدیان همسر بهاره هدایت، گزارشی از روند پرونده و دادگاه وی که هفته گذشته برگذار شد ارائه دادند. فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ورود غیرقانونی و تخریب درب دانشگاه امیرکبیر اتهامات وارد شده به بهاره هدایت هستند.

وی افزود فعالیت های همسرش کاملا در چهارچوب قانون بوده و اتهامات وارده به ایشان دور از واقعیت بوده و به هیج وجه این اتهامات را نمی توان به ایشان منتسب نمود. آقای احمدیان و وضعیت روحی خانم هدایت را خوب توصیف کرد و از عدم تماس تلفنی در چند روز اخیر ابراز نگرانی کرد.

در این دیدار نعیم آقایی دبیر تشکیلات انجمن دموکراسی خواه ضمن تقدیر از فعالیت های انسانی خانم هدایت گفت: نقش روشنگر هدایت در مبارزات دانشجویی بسیار برجسته است و امروز بهاره هدایت به عنوان یکی از سنبل های مبارزات آزادی خواهانه مردم ایران مطرح است که فعالیت در حوزه دانشجویی از طرفی و تلاش های ایشان در راستای احقاق حقوق زنان از طرف دیگر از ایشان یک چهره نمادین ساخته است.

در ادامه دانشجویان با ستایش ایستادگی خانم هدایت بر آرمان های دموکراتیک و آزادی خواهانه خود، افزودند این فشارها بر جنبش دانشجویی ایران باعث خاموشی صدای حق طلبان نخواهد شد. و ضمن همدردی با خانواده هدایت از بازداشت طولانی مدت این عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت ابراز تاسف کردند. ایشان با آرزوی صبر و استقامت برای احمدیان در مقابل فشارهایی که همیشه بر خانواده دانشجویان بوده است ابراز امیدوار کردند که صدور حکم خانم هدایت به دور از بغض و کینه باشد و بزودی شاهد آزادی همسر شما، میلاد اسدی، دیگر عضو دربند تحکیم وحدت و بقیه زندانیان بی گناه باشیم.

برگزاری آخرین جلسه دادگاه زهرا جباری

آخرین جلسه دادگاه زهرا جباری روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «تا آزادی زندانیان سبز»در این جلسه از حضور خانواده زهرا جباری در دادگاه ممانعت به عمل آورده اند.

یکی از اتهامات او براساس کیفرخواست نماینده دادستان محاربه بود که همین مساله به شدت نگرانی خانواده او و افکار عمومی ره برانگیخته بود اما به گفته خانواده جباری، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قاضی مقیسه این اتهام را وارد ندانسته است.

بر اساس این گزارش قاضی مقیسه در جلسه دیروز دادگاه پس از اخذ آخرین دفاعیات زهرا جباری گفته است که اتهام محاربه درباره او صدق نمی کند.

گفتنی است زهرا جباری ۳۶ ساله و متاهل است که در جریان اعتراضات ۲۷ شهریور روز قدس دستگیر شد. این زندانی سیاسی اکنون در بند نسوان زندان اوین در انتظار صدور حکم دادگاه بدوی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours