منیر آمدی قمی،مدیر عامل مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان: سیاستهای حوزه زنان متناسب با رشد ظرفیت آنها نیست

5 خرداد 1389

مهر: مدیر عامل مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان معتقد است که سیاستهای فعلی در حوزۀ زنان انطباق کامل با رشد و توسعه ظرفیت و استعداد زنان را ندارد. او راه حل هایی را نیز در این زمینه ارائه می دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه مطالعات و تحقیقات زنان در سال 1365 با نظر حضرت امام خمینی(ره) فعالیت خود را در حوزه زنان با مجوز وزارت کشور آغاز کرد،. این موسسه هم اکنون دارای یک مقام مشورتی از سازمان ملل است و به گفته مدیر عاملش تنها موسسه غیردولتی است که توانسته مجوز مرکز رشد فناوری را از وزارت علوم کسب کند. همچنین این موسسه مرکزی برای حمایت از زنان و مادران نان آور به نام “مهیمن” در زمینه اسکان، اشتغال، آموزش و مشاوره زنان سرپرست خانوار راه اندازی کرده است.

خبرنگار اجتماعی مهر گفتگویی را با خانم منیر آمدی قمی مدیرعامل این موسسه در ارتباط با مسائل زنان در کشور انجام داده که در ادامه می خوانید.

* خبرگزاری مهر- گروه اجتماعی: این گونه تصور می شود که سازمانهای غیردولتی فعال در حوزه زنان نگاه فمینیستی و غربگرایانه دارند و به همین دلیل عموما در تصمیمگیریها و برنامه ریزی برای مسائل زنان به بازی گرفته نمی شوند. نگاه موسسه شما به حوزه زنان چگونه است؟

◀️  با اجرای چنین قوانینی مردان احساس نابرابری کرده و زنان شغل خود را از دست می دهند. به جای این که برنامه ها را جنسیتی کنیم می توان برنامه ها را به صورت عام ولی انعطاف پذیر تنظیم کرد به نحوی که هر کسی با مشکلات خاص در آن برنامه شاغل شود. اگر ما در حل مشکلات اجتماعی همه چیز را فقط مسئله ببینیم یعنی یک مجهول و یک راه حل، مرتب دچار خطاهای مکرر می شویم. حال آنکه برای حل یک معضل ضرورت توجه به همۀ عوامل و مجهولات جدی است والا مسئله حل نمی شود. این نکته ای است که متأسفانه سیاستگذاران به آن کمتر توجه دارند و خیلی ابتدایی و سطحی می خواهند مسائل پیچیده را با یک راه حل ساده حل کنند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours