ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های طرح عفاف و حجاب

8 خرداد 1389

فارس: معاون سیاسی وزیر کشور از ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های طرح عفاف و حجاب خبر داد و گفت: سنجش‌های کلانی که در کشور انجام گرفته مؤید بهبود فرهنگ عفاف و حجاب در کشور است.

سیدصولت مرتضوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه طرح تقسیم تهران به 11 فرمانداری و نقش شهرداری به کجا رسیده است، افزود: طرحی در حوزه معاونت سیاسی وزارت کشور در دستور کار قرار گرفته است و از آنجایی که تهران در زمره کلان شهرها قرار دارد و اعمال مدیریت در سطح تهران با مشکلاتی روبه‌رو شده این اقدام باید صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور بر این باور است که اجرای این طرح برای بهبود در خدمات‌رسانی به مردم، ارتقای سطح مباحث فرهنگی و مدیریت بهینه در سطح کلان شهر تهران امری ضروری است، تصریح کرد: باید مناطق مختلفی را به عنوان فرمانداری در تهران ایجاد کنیم که این طرح آماده و تقدیم دولت شده است.

مرتضوی ادامه داد: وظیفه خدماتی شهرها بر عهده شهرداری‌هاست و در صورت اجرا شدن این طرح هیچ دخالتی در وظایف شهرداری نمی‌شود و شهرداری هم در زمره اداراتی است که در مجموعه ادارات کلان شهر تهران قابل تعریف است.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین در پاسخ به این که برای مبارزه با بدحجابی در کشور چه تمهیداتی انجام گرفته است، افزود: موضوع فرهنگ مقوله‌ای است که رئیس جمهور به عنوان مهم‌ترین مباحث تشخیص داده است و سفرهای دور سوم رئیس جمهور بیشتر در پیرامون مباحث فرهنگی است.

مرتضوی ادامه داد: دولت اعتبارات مناسبی را برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در نظر گرفته و وزارت کشور به فراخور اختیارات و توانمندی که دارد با ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در ارتباط با طرح عفاف و حجاب اقدامات بسیار موثری را انجام داده و اثرات خوبی داشته است.

وی حضور آحاد مردم در صحنه‌های متعدد را سبب ارتقای این مقوله دانست و گفت: سنجش‌هایی کلانی که در کشور انجام گرفته مؤید بهبود فرهنگ عفاف و حجاب در کشور است.

مرتضوی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر تصریح کرد: اگر لطف خدا شامل حال مردم ایران نمی‌شد و مردی از تبار جهان‌آرا سکان این کشور را در دست نمی‌گرفت امروز شاهد بسیاری از هجمه‌های دشمن بودیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه نظام اقتصادی موجود در کشور فاصله طبقاتی، فقر و بیکاری را بیشتر می‌کند، گفت: با هدفمند کردن یارانه‌ها این مشکلات به حداقل می‌رسد.
مرتضوی افزایش کارایی و تحقق عدالت اجتماعی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: در صورت اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تغییرات زیادی در وضعیت معیشتی اقشار مستضعف به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه بیشترین دستاورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها متوجه استان‌های محروم کشور است، تصریح کرد: به دلیل قرارگرفتن بیشترین جمعیت اقشار آسیب‌پذیر جامعه در این استان‌ها بر اساس یک ضریب جغرافیایی مشخص شده در طرح، توجه ویژه به استان‌های محروم می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور استفاده بهینه از منابع کشور، جلوگیری از هدر رفتن منابع، مواهب و سرمایه‌های طبیعی و انسانی، واقعی شدن قیمت‌ها، رونق اقتصادی با افزایش تقاضا، افزایش تولید ناخالص داخلی و کنترل تورم، افزایش بهره‌وری و اثربخشی در فعالیت‌ها و اقتصاد در سطح خرد و کلان را از مزایای اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دانست.

مرتضوی با اشاره به حوادث پس از انتخابات در سال گذشته اضافه کرد: این حوادث امتحانی بود که مردم سربلند بیرون آمدند و با حضور 85 درصدی رکورد دمکراسی را در دنیا شکستند و رکوردی جدید به ثبت رساندند که اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی را به چالش کشاند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours