رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نیاز زنان سرپرست خانوار به مستمری های ۴۰ هزارتومانی خلاصه نمی‌شود، بی جهت زنان نان آور را بد نام نکنیم.

10 خرداد 1389

ایلنا: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: نیاز زنان سرپرست خانوار به مستمری های 40 هزارتومانی خلاصه نمی‌شود ، بی جهت زنان نان آور را بد نام نکنیم.

مرتضی طلایی در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، در مورد مشکلات مربوط به زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر تعریف مشخص و واحدی در مورد زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و تعریف ناقص فعلی از این زنان نیز از منظر اجتماعی نیاز به بازبینی مجدد دارد.
او ادامه داد: زنانی که همسر معلول یا فوت کرده دارند و زنان مطلقه هرکدام نیازهای متفاوتی دارند اما دستگاه‌های حمایتی در حال حاضر تمام زنان نان‌آور و سرپرست خانوار را به یک چشم می‌بینند و تفاوتی میان احتیاجات آنها قائل نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام اینکه متاسفانه در حمایت از زنان سرپرست خانوار تعریف مشخصی وجود ندارد خاطر نشان کرد: هنوز در مورد تعداد زنان سرپرست خانوار ، میزان کمک دستگاه‌های حمایتی و کافی بودن یا نبودن میزان کمک هزینه ها اطلاعات دقیقی وجود ندارد به همین دلیل کافی است تا وزارت رفاه که متولی مسائل اجتماعی در بوده ، یک فرمول محاسبه‌ای دقیق نسبت به تعداد ، فرزندان و مشاغل زنان سرپرست خانوار ارائه دهد .

به گفته طلایی برخی از زنان سرپرست خانوار به مستمری 40 هزار تومانی ماهانه نیازی ندارند و تحت پوشش بودن این سازمان‌ها نه تنها دردی از دردهایش را دوا نمی‌کند ، بلکه تنها بدنامی‌اش برای زنان سرپرست خانوار می‌ماند.

او به ضرورت ساماندهی وضعیت و مشخص کردن یک متولی برای پیگیری حقوق زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: نیاز زنان سرپرست خانوار به نیازهای مادی خلاصه نمی‌شود بلکه نیازهای فرهنگی و اجتماعی باید در کنار نیازهای اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد،این درحالی است که در حال حاضر تمام حمایت‌ها به کمک‌های نقدی ،خلاصه شده و بسترهای حمایتی‌، فرهنگی و اجتماعی برای این زنان وجود ندارد و نیاز های معنوی ، اجتماعی و اخلاقی زنان سرپرست خانوار نادیده گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درمورد افزایش زنان سرپرست خانوار و به تبع آن تشدید میزان مشکلات آنها در کشور گفت: باید راهکارهای تولید زنان سرپرست خانوار در کشور بررسی و از افزایش زنان سرپرست خانوار در کشور جلوگیری شود .

طلایی ادامه داد:‌چنانچه آمار های تصاعدی طلاق که به صورت روزافزون در حال افزایش است ،کنترل نشود ،میزان زنان سرپرست خانوار و مشکلات آنها دردسر ساز شده و می تواند تهدید و آسیب جدی برای آینده باشد.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours