دو زن روزنامه نگار، اعظم ویسمه و محبوبه خوانساری، بازداشت شدند

11 خرداد 1389

پارلمان نیوز: نیمه شب گذشته مورخ 10 خرداماه، اعظم ویسمه و محبوبه خوانساری دو تن از خبرنگاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش پارلمان نیوز، اعظم ویسمه نیمه شب گذشته با حکم دادستانی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. تا این لحظه دلیل بازداشت او مشخص نیست.

پیش از این نیز ورود ویسمه که از خبرنگاران پارلمانی باسابقه است و در یک سال و نیم اخیر، خبرنگار پارلمان‌نیوز بوده است به مجلس ممنوع شده بود.

گفتنی است، پارلمان‌نیوز که ارگان رسمی فراکسیون خط امام مجلس متشکل از 70 نماینده اصلاح‌طلب مجلس است در طول ماه‌های اخیر به دلیل اطلاع‌رسانی شفاف و علی‌رغم رعایت چارچوب‌ها و خط قرمز‌ها فیلتر شده است و بازداشت ویسمه در آستانه سالگرد انتخابات در راستای اعمال فشار بیشتر به این رسانه اصلاح‌طلبان ارزیابی می‌شود.

پیگیری‌ها و تلاش‌ها برای بررسی علت این بازداشت از صبح امروز آغاز شده است.

همچنین نیمه شب گذشته محموبه خوانساری که همکاری با روزنامه‌های کلمه سبز، هم میهن و شرق و نیز خبرگزاری میراث را در کارنامه خود دارد بازداشت شد. از علت بازداشت این خبرنگار خبری در دست نیست.

به گزارش سایت تا آزادی روزناه نگاران، محبوبه خوانساری ، روزنامه نگار و وبلاگ نویس است که ماموران نیمه شب دهم خرداد، ساعت ۱۱ پس از مراجعه به خانه محبوبه خوانساری ، اتاق کار او را تفتیش کرده و پس از ضبط موبایل ، کامپیوتر و برخی اموال شخصی ، او را با خود برده اند.

ماموران هنگام مراجعه به خانه این روزنامه نگار درباره دلیل دستگیری و اینکه او به کجا منتقل می شود، توضیحی نداده و تنها به خانواده او گفته اند ۴۸ ساعت بعد با آنها تماس می گیرند و برای پیگری می توانند به دادسرای انقلاب در خیابان معلم مراجعه کنند.

دستگیری محبوبه خوانساری، در آستانه سالروز انتخابات ۲۲ خرداد در حالی است که این روزنامه نگار بیش از یک سال است که هیچ فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای نداشته و در این مدت مشغول انجام فعالیت های پ‍ژوهشی و تحقیقاتی و نیز نگارش پایان نامه دانشگاهش در رشته مترجمی خبر بوده است.

خوانساری از خبرنگاران فعال در حوزه شهری است که بیش از ۱۰ سال در این حوزه و در ارتباط با رسانه های مختلف از جمله خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و نیز گزارشگر روزنامه های سرمایه ، کارگزاران ،‌خبرگزاری میراث فرهنگی و هفته نامه ها و ماهنامه های تخصصی در حوزه شهری فعالیت داشته است. او پیش از این در آستانه فعالیت شورای شهر تهران در دوره سوم به عنوان خبرنگار برگزیده شورای شهر تهران مورد تقدیر قرار گرفت و آنچه در کارنامه حرفه ای او دیده می شود عمدتا فعالیت های غیر سیاسی و تخصصی در حوزه شهری است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours