بیانیه مجمع زنان اصلاح طلب به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن

14 خرداد 1389

کلمه: مجمع زنان اصلاح طلب به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش کلمه این بیانیه به شرح زیر می باشد:

به نام خدا

امسال زنان ودختران ایرانی درشرایطی به استقبال گرامیداشت سا لروز میلاد با سعادت ومبارک بزرگ بانوی دوعا لم حضرت زهرای اطهر (س )که همواره با سالروز ولادت حضرت امام خمینی معمار بزرگ انقلاب کبیر اسلامی مصادف است ،می روند که مقا رن شده است باایام ومناسبت های خاطره انگیز وماندگاردرحافظه تاریخی ملت فهیم ایران درماه خردادپر حادثه: پانزده خرداد۴۲، چهارده خرداد۶۸، بیست ونه خرداد۵۶٫ سوم خرداد۶۱٫ دوم خرداد۷۶،۲۲خرداد۸۸٫و۲۵ خرداد.روزهایی آمیخته با احساس غرور.افتخار.حسرت واندوه.گوئیا به مرورزمان تک تک روزهای این ماه خوددرحال تبدیل شدن به یک مناسبت هستند.

امسال درشرایطی به روز مادر وهفته زن نزدیک می شویم که زمان چندانی تا سالگشت انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۸۸ که یادآور حماسه حضور پر شکوه ملت و در عین حال، حوادث ناگوار و تلخ و دردآور پس از آن است، باقی نمانده است. دراین روز اکثریت ملت آگاه ایران باتاسی از آموزه های قرآنی باحضوری پرشور و مثال زدنی و با دست ورای خود و از مسا لمت آمیز ترین راه ممکن تصمیم به اصلاح وضعیت موجود و رقم زدن سرنوشت خود و کشور گرفت و آن را به نقطه عطفی درتاریخ انقلاب اسلامی مبدل ساخت. اما از فردای آن روز بناگاه ورق برگشت و حوادث و وقایعی دور از انتظار و باور همگانی سراسر کشور را درنوردید و تعدادی از مادران، همسران، دختران و خواهران این آب و خاک را به سوگ عزیزانشان نشاند و بسیاری دیگر را چشم انتظار عزیزانی کرد که ماههاست اسیر بازداشتگاهها و زندانها هستند و تعدادی دیگر علیرغم تمام پیگیری ها و تلاشها هنوز دربی خبری از عزیزانشان به سر می برند. دراین میان زنان مبارز، مصمم، آزادیخواه و حق طلب ایرانی نیزپابه پای همسران، پسران، برادران و پدران خود به ایفای نقش و سهم تاثیرگذارشان درتمامی مراحل و صحنه ها پرداختند، چه به عنوان جان باختگان و چه به عنوان بازداشتیها و دربندان و… و چه هزینه ها که نپرداختند ، همانگونه که انتظار می رفت و همانگونه که ازابتدای شکل گیری، تاسیس و استقرار و تثبیت نظام چنین بودند.

در روزهای اولیه بعد از انتخابات حداقل توقع این بود که بزرگان وعقلای قوم با استعانت از خردجمعی وعقلانیت، حداکثر اراده وهمت خودرا در حل و فصل بحران پیش رو بکار بندند. اما دریغ ودرد که تا به امروز تمامی تلاشها صرفا” مصروف جمع کردن بحران شده و متاسفانه روز به روز به آن دامن زده شده است.

مجمع زنان اصلاح طلب، ضمن ابراز نگرانی مجدد از تداوم این وضعیت و ابراز همدردی مجدد با این مادران، همسران، دختران و خواهران و آرزوی شکیبایی و صبر، وظیفه خود می داند این روز بزرگ را به نیا بت از عزیزا نشان به آنان تبریک گفته و دست بر دعا بر می دارد تا مدیریت مملکت با بهره گیری از پیشنهادات و نظرات دلسوزان و دلسوختگان جامعه هرچه سریع تر به مسیر تدبیر و عقلانیت باز گردد ودر آزادی زنان و دختران در بند هر چه سریعتر اقدام نماید و در این راه زهرای اطهر(س) رابه مدد می طلبد.

والسلام علی من اتبع الهدی

مجمع زنان اصلاح طلب

خرداد 1389

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours