معاون آموزشی وزارت علوم : در رشته مطالعات زنان باید بازنگری‌هایی صورت می‌گیرد/ حذف رشته‌های درسی در دانشگاه‌ها اشکالی ندارد

15 خرداد 1389

ایلنا: معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به اینکه در برخی از رشته‌های علوم انسانی نیازمند تجدیدنظر و بازنگری هستیم گفت: در رشته مطالعات زنان باید بازنگری‌هایی صورت می‌گیرد چرا که ما در متون اسلامی آموزه‌های زیادی درباره زنان داریم که می‌توان از آن استفاده کرد.

حسین نادری‌منش در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سئوال که وقتی دانشگاه‌ها اقدام به حذف یا محدود کردن رشته‌هایی از قبیل مطالعات فرهنگی و مطالعات زنان کرده‌اند، آیا وزارت علوم قصد جلوگیری از این اقدام را دارد یا نه؟،‌ گفت: دانشگاه‌ها با توجه به قوانینی که وجود دارد می‌توانند رشته‌ای را از محدوده درسی خود حذف کنند و این امر به خود دانشگاه‌ها مربوط می‌شود و نحوه تصمیم‌گیری آنها.

وی افزود: ما در وزارت علوم برنامه خاصی برای حذف رشته‌ها به خصوص در علوم انسانی نداریم بلکه معتقدیم که باید در رشته‌های علوم انسانی بازنگری‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: در بحث مطالعات زنان ما با تکیه بر آموزه‌های اسلامی خود می‌توانیم مسائل غنی‌تری را به این رشته اضافه کنیم و ضرورت بازنگری در این رشته وجود دارد و اگر دانشگاهی این رشته را حذف کرده است باید ببینیم بر چه اساس بوده است اما رویکرد اصلی ما بازنگری در دروس علوم انسانی است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours