بدرالسادات مفیدی آزاد شد / تشدید بیماری زهرا جباری در زندان / جلوگیری از مداوای صهبا رضوانی

18 خرداد 1389

بدرالسادات مفیدی آزاد شد

بدرالسادات مفیدی ، دبیرانجمن صنفی روزنامه نگاران از که هشتم دی ماه امسال در زندان بود ،با تودیع وثقیه بکصد میلیون تومانی امشب از اوین آزاد شد.

به گزارش خبرنگار کلمه ، وی ساعاتی پیش از اوین آزاد شد و مورد استقبال خانواده و دوستانش قرار گرفت.

بدرالسادات مفیدی به همراه همسرش مسعود آقایی،پس از حوادث عاشورا درمنزل مسکونی اش بازداشت شد .همسرش پس از دوماه آزاد شد اما وی تا امروز در زندان ماند.

تشدید بیماری زهرا جباری در زندان و ملاقات بی‌نتیجه او با دادستان

زهرا جباری، زندانی سیاسی، که در اردیبهشت ماه گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است و بر اثر تشدید روماتیسم، از وضعیت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست با دادستان تهران ملاقات کرد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، صبح روز گذشته در دادسرای واقع در زندان اوین، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران که در پی وخامت حال زهرا جباری، با این زندانی ملاقات می کرد، در خصوص موافقت با مرخصی استعلاجی او گفت این تصمیم به نظر قاضی مقیسه، ریاست شعبه ۲۸ بستگی دارد. اما این امر با اعتراض شدید زهرا جباری روبرو شد، چرا که ریاست شعبه ۲۸ پیش از این موافقت با مرخصی را بسته به نظر دادستان دانسته بود.

در این دیدار پس از آن که زهرا جباری به حکم صادره برایش اعتراض کرد، دادستان دلیل صدور حکم مذکور را مسائل خانوادگی این زندانی عنوان کرد و گفت «حساسیت بر مسائل خانوادگی» دلیل صدور حکم چهار سال حبس تعزیری است.

زهرا جباری که از بازداشت شدگان روز قدس است، مادر فرزندی چهار ساله است و از روماتیسم حاد رنج می برد. از جمله داروهای مصرفی این زندانی کورتون است که مصرف آن می بایست تحت نظر و مراقبت مداوم پزشک صورت پذیرد.

مسائل خانوادگی از جمله فعالیت بستگان و یا سابقه محکومیت در دهه شصت در بین اعضای خانواده، یکی از عناوینی است که در طول یک سال گذشته احکام زندان با توجه به آن صادر شده است و این امر بر خلاف اصل شخصی بودن جرم است.

جلوگیری از مداوای صهبا رضوانی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی : صهبا رضوانی، شهروند بهایی زندانی که بیش از یک سال است در بازداشت موقت به سر می برد، با محدودیت استفاده از دارو روبرو شده و در آخرین انتقالش به بهداری مورد بد رفتاری و بی احترامی از سوی مسئولین بهداری زندان اوین واقع شده است.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاس، این زندانی بهایی که در سال گذشته از زندان سمنان به زندان اوین منتقل شده است هفته گذشته با وخیم شدن وضعیت جسمی و انتقالش به بهداری پس از برخورد نامناسب مسئول بهداری اوین، از مداوای وی به بهانه کمبود دارو خودداری شد.

این در حالی ست که پس از انتقال مجدد وی به بهداری، پزشک دیگری که در بهداری حضور داشته بر وجود دارو به مقدار کافی گواهی داده است.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours