راه‌اندازی گشت امربه‌معروف و نهی‌از منکر در شهرک‌های سازمانی ارتش

24 خرداد 1389

ایلنا: معاون فرهنگی نیروی هوایی ارتش گفت: در معاونت عقیدتی سیاسی ارتش، واحدهای امر به معروف و نهی از منکر فعال هستند و در سطح منازل سازمانی به طور مرتب گشت‌زنی می‌کنند، تا خدایی نکرده ضوابط شرعی نادیده گرفته نشود.

حجت الاسلام علی‌اکبر مجاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در دین مقدس اسلام، تاکید زیادی نسبت به حجاب زن و مرد وجود دارد و کسانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند باید حدود و ضوابط شرعی را رعایت کنند.
او ادامه داد: پرسنل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی باید تقید ویژه‌ای نسبت به مسئله حجاب داشته باشند، چون این نیرو، بسیار خوشنام است.
معاون فرهنگی نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: معاونت عقیدتی ـ سیاسی ارتش، واحدهای امر به معروف و نهی‌ازمنکر دارد که بسیار فعالانه عمل می‌کند و در سطح منازل سازمانی به طور مرتب گشت‌زنی می‌کنند تا خدایی نکرده ضوابط شرعی حجاب نادیده گرفته نشود.

مجاهدی توضیح داد: اگر مهمانی بخواهد وارد منازل سازمانی پرسنل ارتش شود و در رابطه با ضوابط شرعی حجاب و عفاف مشکل داشته باشد، این واحدهای گشت امر به معروف و نهی از منکر به آنها تذکر لسانی می‌دهند.
او ادامه داد: چون این تذکرها، با رعایت جمیع شرایط امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود. در 99 درصد موارد کارساز بوده است.

معاون فرهنگی نیروی هوای ارتش در پاسخ به این سئوال که اگر امر به معروف و نهی از منکر موثر واقع نشود، در آن صورت آیا اجازه ورود مهمان به منازل سازمانی داده می‌شود، یا خیر، گفت: اگر کسی ضوابط شرعی را رعایت نکرده باشد و به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه نکند از ورود او به منازل سازمانی جلوگیری می‌کنیم. البته امر به معروف و نهی از منکر ما با رعایت شرایط آن انجام می‌شود و می‌توانم بگویم تاکنون موارد خاصی که به تذکرها توجه نکرده باشند، نداشته‌ایم.
مجاهدی ادامه داد: در سطح جامعه نیز در 99 درصد موارد مردم به امر به معروف و نهی از منکرها پاسخ مثبت داده‌اند.

او در پاسخ به این سئوال که اگر در 99 درصد موارد تذکرات نتیجه مثبت داده است پس چرا برخورد انتظامی با بدحجابی صورت می‌گیرد، گفت: برادران نیروی انتظامی در گشت‌های ارشاد نیز کاری که انجام می‌دهند این است که به افرادی که حدود شرعی را رعایت نکرده‌اند، تذکر لسانی می‌دهند.

معاون فرهنگی نیروی هوایی ارتش افزود: کمتر مواردی پیش آمده است که تذکر لسانی جواب نداده و برخورد جدی‌تری انجام شده است زیرا خیلی افراد کمی هستند که خدایی نکرده بخواهند بر بدحجابی خود پافشاری کنند، که برای آنکه تکلیف دیگری وجود دارد.

معاون فرهنگی ارتش در پاسخ به این سئوال که تکلیف این افراد چیست؟، گفت: اسلام می‌گوید اگر تذکر لسانی جواب نداد چون این امکان وجودت دارد که به شریعت مقدس اسلام لطمه‌ای وارد شود، باید برخورد تندتری انجام شود و با لحن جدی‌تری با آنها برخورد شود البته معمولا افراد همان امر به معروف و نهی از منکر را می‌پذیرند و کار به اینجاها نمی‌کشد، چون مردم جامعه ما، بسیار فهیم هستند و خودشان اگر ببینند که کسی حدود و ضوابط شرعی را رعایت نمی‌کند به او تذکر می‌دهند.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours