نماینده مجلس: نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی با دولت هماهنگ است / نظر رحیم مشایی نسبت به مواضع احمدی نژاد در مورد اجرای طرح حجاب و عفاف / صفارهرندی: احمدی‌نژاد سال ۸۵ مصوبه حجاب را ابلاغ کرد

24 خرداد 1389

نماینده مجلس: نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی با دولت هماهنگ است

کلمه: یک روز پس از آنکه محمود احمدی نژاد در صدا و سیما ادعا کرد با برخوردهای ماموران انتظامی با دختران و پسران در خیابان ها مخالف است، یک نماینده مجلس می گوید نیروی انتظامی «قطعا با دولت هماهنگ است.»

شب گذشته رئیس دولت دهم در گفتگوی تلویزیونی گفته بود: «ما اینگونه برخوردها را توهین می دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست؟» وی افزوده بود: «دولت این‌گونه رفتارها را قبول ندارد و تا آنجایی که بتواند برخورد و کنترل خواهد کرد. به اعتقاد بنده روش موجود روش درستی نیست البته این به این معنا نیست که ما نابسامانی‌های اجتماعی را نمی‌بینیم و یا نباید اصلاح کنیم.»

اما کمتر از بیست و چهار ساعت پس از این صحبت ها، سید علی آقازاده، از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به خبرگزاری مهر گفته آقای احمدی نژاد با کلیت برنامه مبارزه با مفاسد اجتماعی مخالف نیست و تاکید کرده که «دولت در جریان ماموریت های نیروی انتظامی است.»

صحبت های رئیس دولت نهم از این جهت جالب توجه است که نیروی انتظامی زیر نظر وزیر کشور ارائه می شود. وزیری که از اعضای کابینه به ریاست آقای احمدی نژاد است. گذشته از این آقای احمدی نژاد در حال حاضر ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز بر عهده دارد، نهادی که متولی بسیاری از اینگونه سیاست گذاری ها در کشور است.

نظر رحیم مشایی نسبت به مواضع احمدی نژاد در مورد اجرای طرح حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات شب گذشته رئیس‌جمهور نسبت به اجرای طرح حجاب و عفاف تصریح کرد: ایشان دو بحث داشته‌اند یکی در مورد نحوه عمل و اقدام و یکی راجع به نوع اقدام است. ایشان توضیح دادند اینکه از کسی سوال کنند شما با هم چه نسبتی دارید رئیس‌جمهور اصل این کار را قبول ندارد.

مشایی تصریح کرد: اما راجع به برخورد با مفاسد اجتماعی بحث دیگری است چراکه عمده آن سازمان‌یافته است و نیازمند کار اطلاعاتی است و اطلاعاتی مبنی بر تلاش‌های سازمان‌یافته که با حمایت‌های خارج از مرز برای توسعه فساد در جامعه و زیر سوال بردن ارزش‌های اجتماعی در جامعه وجود دارد.
وی با انتقاد از نحوه برخورد با مزاحمین نوامیس مردم تصریح کرد: اینکه با انتشار عکس و ماشین افراد می‌خواهند برخورد با مزاحمین نوامیس مردم را نشان دهند خود اشاعه فساد است و باید به نحوی عمل کنیم که این اتفاق نیفتد چراکه اشاعه فساد اعتبار جامعه را زیر سوال می‌برد و چون جنس این کار فرهنگی است مجری آن باید آشنا و مشرف به کار فرهنگی باشد وگرنه نتیجه معکوس خواهیم گرفت.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پایان تاکید کرد: در مسائل اخلاقیات دستور مراعات داریم و در برخورد با تخلفات افراد هم نباید به گونه‌ای عمل شود که قباحت آن کار ریخته شود و اثر معکوس بگذارد.

صفارهرندی: احمدی‌نژاد سال ۸۵ مصوبه حجاب را ابلاغ کرد

صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: سال‌ها قبل در دوران حاکمیت اصلاح‌طلبان قرار بود موضوع حجاب در دستور کار حکومت قرار گیرد و تأکید شد که باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف یک دستورالعمل تدوین شود و آن را به شورای فرهنگ عمومی سپردند.

صفار هرندی در گفت‌و‌گو با سایت روزنامه دولت افزود: در دوره مسئولیتی که بنده در دولت نهم داشتم، شورای فرهنگ عمومی در این زمینه دستورالعملی تصویب کرد و آن مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و رئیس جمهور در سال ۸۵ این مصوبه را ابلاغ کردند، اگر همان دستورالعمل را انجام دهیم بخش عمده‌ای از مشکلاتی که ممکن است محصول بی‌اطلاعی‌ها و شلختگی‌ها باشد مرتفع شود.

مطالب مرتبط

+ There are no comments

Add yours